اونس طلا2337.71
مظنه15,166,000
18 گرم3,501,000
ارزش سکه34,168,998
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم24,800,000
ربع15,000,000

صعود قیمت طلا تازه شروع شده است

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز افزایش دو رقمی را ثبت کرد

به گزارش سایت طلا،به گفته تحلیلگران در حالی که قیمت طلا و نقره ممکن است در کوتاه مدت به تثبیت خود ادامه دهد، افزایش در بخش فلزات گرانبها تازه شروع شده است.

در گزارشی که چهارشنبه منتشر شد، بانک کانادایی ارتقای قابل توجهی را برای پیش‌بینی‌های قیمت طلا و نقره خود برای سه سال آینده اعلام کرد و در سه‌ماهه پایانی سال 2024 به سطح بالایی رسید. 2169 دلار در هر اونس که 11 درصد بیشتر از پیش بینی قبلی بود.

در عین حال، آنها می بینند که قیمت طلا در سال آینده به طور متوسط ​​حدود 2100 دلار در هر اونس خواهد بود که افزایش 12 درصدی نسبت به برآوردهای دسامبر است

قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتری برای سرنخ‌های سیاست بودند.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 16 دلار افزایش به 2198 دلار رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

تحلیلگران کالایی گفتند که تثبیت طلا در نزدیکی بالاترین رکورد اخیر خود نشان دهنده این است که این فلز گرانبها در حال تشکیل پایه جدیدی است و سرمایه گذاران با قیمت های بالاتر راحت هستند.

آنها افزودند که به عنوان پوششی در برابر افزایش خطرات ارزی در سرتاسر جهان، نسبت به فلز گرانبها صعودی باقی می مانند و خاطرنشان کردند که بالاترین رکورد طلا با حرکت بیت کوین به رکورد بالای 73000 دلار در هر توکن همزمان است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد