اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

قیمت طلا دوباره رکورد می زند؟

تحلیلگران عقیده دارند فضا برای بازار فلزات گرانبها هنوز هم سالم است.سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و تصمیم مقامات فدرال رزرو را در مورد نرخ بهره تغییر دهد.

قیمت طلا در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت این در صورتی است که احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن بالا رفته و پایین آمدن ارزش دلار هم تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با دو دلار نوسان به 2165 دلار رسید.شاخص دلار 0.1 درصد نسبت به رقبای خود پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند فضا برای بازار فلزات گرانبها هنوز هم سالم است.

قیمت طلا در روز پنجشنبه به دنبال اظهارات سیاستگذاران فدرال رزرو مبنی بر کاهش 75 درصدی نرخ بهره تا پایان 2024 علی رغم نرخ بالای تورم، به بالاترین رقم رسید.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و تصمیم مقامات فدرال رزرو را در مورد نرخ بهره تغییر دهد.

شاخص هزینه مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافته است که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. بسیاری از بازارها برای تعطیلات جمعه این هفته، زمانی که داده‌های هزینه مصرف شخصی قرار است منتشر شوند، بسته هستند، بنابراین برای واکنش کامل باید تا هفته آینده منتظر بماند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد کاهش به 24 دلار و 82 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.44 درصدی 902 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد که آمارهای بالای تورم اخیر، داستان کلی کاهش آهسته فشارهای قیمتی ایالات‌متحده را تغییر نداده است.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، اکنون معامله‌گران به احتمال ۷۴ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۸ درصد کاهش یافت و از ۸۳۸.۵ تن در روز پنجشنبه به ۸۳۵.۳ تن در روز جمعه رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد