اونس طلا2337.71
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

دلیل عقب نشینی قیمت طلا از سقف تاریخی

قیمت طلا در اوایل معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل سود گرفتن توسط معامله گران آتی کوتاه مدت پس از رشدهای این هفته که طلا را به بالاترین سطح رساند کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا،اونس جهانی طلا پس از اینکه برای اولین بار در تاریخ در محدوده قیمتی به 2225 دلار رسید در معاملات امروز کاهشی شد.

طلای جهانی بعد از اظهارات جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاهش نرخ بهره و لزوم رونق تولید در آمریکا با صعود مواجه شد اما در معاملات امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 30 دلار کاهش به 2173 دلار رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه نرخ‌ها را ثابت نگه داشت اما سیاست‌گذاران نشان دادند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ‌ها را تا سه چهارم درصد کاهش دهند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که قرائت های اخیر نرخ بالای تورم، روند کاهش آهسته فشارهای قیمتی ایالات‌متحده را تغییر نداده است.

طلا که هیچ بهره‌ای نمی‌پردازد، زمانی که نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد سود می‌برد زیرا این امر هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران آتی صندوق‌های فدرال در حال حاضر به احتمال ۷۴ درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن شروع به کاهش نرخ خواهد کرد. در همین حال، بانک مرکزی انگلیس هزینه‌های استقراض را در روز پنجشنبه بدون تغییر نگه داشت و گفت که اقتصاد در جهت کاهش نرخ بهره حرکت می‌کند.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند به طور غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که فروش خانه‌های دارای مالکیت قبلی بیشترین افزایش را در یک سال گذشته در ماه فوریه داشته است.

دلار آمریکا پس از کاهش غیرمنتظره نرخ بهره بانک ملی سوئیس که احساسات ریسک جهانی را تقویت کرد و بر جذابیت دلار آمریکا در بحبوحه رشد اقتصادی قوی ایالات متحده تاکید کرد، دوباره رشد کرد.

بازارهای کلیدی خارجی امروز شاهد افزایش شاخص دلار آمریکا هستند. USDX از زمان نتیجه گیری نشست FOMC در روز چهارشنبه شاهد افزایش قابل توجهی بوده است و برخی از داده های اقتصادی قوی تر ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد به کمک آن شد.

بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر حدود 4.24 درصد است. از طرفی هیچ گزارش اقتصادی مهمی که قرار است روز جمعه منتشر شود، وجود ندارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد