اونس طلا2337.71
مظنه14,871,000
18 گرم3,432,900
ارزش سکه33,504,363
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

افزایش بی سابقه قیمت طلا / سرمایه گذاران شوکه شدند!

قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت زیرا فدرال رزرو در سال جاری سه بار کاهش نرخ بهره را اعلام کرد

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه نزدیک به بالاترین حد خود رسید و سرمایه گذاران طلا نفس راحتی کشیدند و بازار شاهد شتاب خرید مجدد است زیرا فدرال رزرو سیگنال می دهد که همچنان در مسیر کاهش سه بار نرخ بهره در سال جاری است.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 47 دلار افزایش به 2208 دلار رسید.

روز چهارشنبه، در یک حرکت مورد انتظار، فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره فدرال رزرو خود را بدون تغییر در محدوده بین 5.25٪ و 5.50٪ باقی می گذارد. با این حال، بازارها بیشتر به راهنمایی بانک‌های مرکزی و جایی که نرخ بهره را تا پایان سال مشاهده می‌کنند، علاقه‌مند بودند.

پیش‌بینی به‌روزشده نرخ بهره بانک مرکزی که به «نقطه نقطه‌ای» نیز معروف است، نشان می‌دهد که کمیته نرخ بهره صندوق‌های فدرال رزرو را در پایان سال 4.6 درصد بدون تغییر نسبت به دسامبر می‌بیند.

بازار طلا پیش از اعلام این خبر در قلمروی نسبتاً بی طرف معامله می شد و در واکنش اولیه به محدوده مثبت جهش کرد زیرا بازارها انتظارات خود را از کاهش نرخ در ژوئن تقویت کردند.

با توجه به CME FedWatch Tool، بازارها اکنون بیش از 60 درصد احتمال کاهش در ماه ژوئن را دارند. پیش از اعلام این خبر، بازارها با شانس 50/50 قیمت گذاری کردند.

اگرچه بانک مرکزی همچنان به سیگنال کاهش نرخ بهره ادامه می دهد، اما همچنان تمایلی به ارائه زمان دقیق ندارد. بیانیه سیاست پولی لحن بسیار خوش بینانه ای در رابطه با سلامت اقتصاد داشت.

«شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که فعالیت‌های اقتصادی با سرعت بالایی در حال گسترش است. افزایش شغل همچنان قوی بوده و نرخ بیکاری پایین مانده است. بانک مرکزی در بیانیه سیاست پولی خود اعلام کرد: تورم در سال گذشته کاهش یافته است اما همچنان بالا است.

اگرچه تورم همچنان رو به کاهش است، اما بانک مرکزی اعلام کرد هنوز آمادگی کاهش نرخ ها را ندارد.

بانک مرکزی گفت: «کمیته انتظار ندارد تا زمانی که اطمینان بیشتری به حرکت پایدار تورم به سمت 2 درصد پیدا نکند، کاهش دامنه هدف مناسب باشد».

اگرچه مرکزی هنوز در مسیر کاهش نرخ بهره در سال جاری است، چرخه تسهیل قریب الوقوع می تواند سطحی تر از انتظار بازارها باشد.

پیش بینی های به روز شده نشان می دهد که بانک مرکزی انتظار دارد نرخ بهره در پایان سال 2025 به 3.9 درصد برسد، نسبت به 3.6 درصد گزارش شده در دسامبر، اندکی افزایش یافته است. انتظار می رود نرخ بهره در سال 2026 حدود 3.1 درصد به پایان برسد، در مقایسه با پیش بینی قبلی 2.9 درصد.

همراه با کاهش سطح کمتر نرخ بهره، فدرال رزرو نسبت به سلامت اقتصاد ایالات متحده نسبتاً خوشبین شده است. در پیش بینی های به روز شده اقتصادی، بانک مرکزی رشد اقتصادی را 2.1 درصد در سال جاری می بیند که به طور قابل توجهی بالاتر از تخمین دسامبر 1.4 درصد است. پیش بینی می شود اقتصاد در سال آینده و در سال 2026 به 2.0 درصد رشد کند که در مقایسه با برآورد قبلی به ترتیب 1.8 و 1.9 درصد افزایش می یابد.

بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر حدود 4.3 درصد است. بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه نشست منظم سیاست پولی خود را برگزار می کند.


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد