اونس طلا2337.71
مظنه15,101,000
18 گرم3,486,000
ارزش سکه34,022,553
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

بورل با تحریم ایران مخالفت کرد

در شرایطی که برخی کشورهای اتحادیه اروپا به تکاپو افتاده‌اند تا با اتهامات بدون مدرک مبنی بر ارسال تسلیحات ایران به کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی را تحریم کنند، مسئول سیاست‌ خارجی این اتحادیه مخالفت کرده است.

به گزارش سایت طلا،روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت که فرانسه، آلمان و هلند و پنج کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا، ماه گذشته در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل خواستار تحریم ایران به دلیل آن‌چه که ارسال تسلیحات به متحدانش در منطقه غرب آسیا خواندند، شدند اما بورل با درخواست آن‌ها مخالفت کرد.

وال استریت ژورنال که می‌گوید به نامه‌ این کشورهای اروپایی دست یافته است، گزارش کرد گروهی از کشورهای اروپایی مدعی شده‌اند که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را وضع کند تا به آن‌ها اجازه دهد تا ایران را که گروههای مقاومت را مورد حمایت قرار می‌دهد، هدف قرار دهند.

بورل در پاسخ به آن‌ها تأکید کرده است: «الان چنین کاری را نکنید».

یکی از مقام‌های دولت بایدن نیز می‌گوید که به اتحادیه اروپا گفته‌اند که از افزایش فشار به تهران از طریق تحریم حمایت می‌کنند.

این اولین بار نیست که غرب مدعی است که ایران با ارسال تسلیحات به منطقه و روسیه به تنش‌ها دامن می‌زند و این در شرایطی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین و غزه، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده با ارسال تسلیحات به تل‌آویو و اوکراین، مانع از توقف این جنگ‌ها شده است.

تکاپو برای تحریم ایران در اتحادیه اروپا در شرایطی است که طبق گزارش وال استریت ژورنال، مقام‌های غربی خود اعتراف کرده‌اند که شواهدی در اختیار ندارند که نشان دهد که تهران به روسیه موشک ارسال کرده است.

بورل در پاسخ به هشت کشور عضو اتحادیه اروپا گفته است که تحریم ایران، تلاش‌های دیگر اتحادیه اروپا در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را تضعیف می‌کند و «پیامدهای ناخواسته بالقوه‌ای دارد» و علاوه بر تضعیف دیپلماسی در قبال ایران، تنش‌های منطقه‌ای را نیز ممکن است تشدید کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد