اونس طلا2337.71
مظنه15,111,000
18 گرم3,488,300
ارزش سکه34,045,083
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

زمان اولین سامانه ‌بارشی در سال جدید اعلام شد

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی روز ۳ فروردین سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود، این سامانه به تدریج به مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق جنوب نیز کشیده می‌شود.

به گزارش سایت طلا،صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شد و در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب و به تدریج سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز‌ مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، موجب بارندگی، رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ شده است، در مناطق مرتفع بارش برف و کولاک نیز داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند سامانه بارشی در مناطق ‌یاد شد تقویت می‌شود و جنوب کشور و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد، بیشینه بارش‌ها سه‌شنبه در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ در اغلب نقاط کشور غیر از برخی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد داریم.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه دوم فروردین در شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

* ‌سامانه بارشی جدیدی روز جمعه سوم فروردین وارد می‌شود

ضیائیان گفت: روز جمعه سوم فروردین سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و بارش در این مناطق آغاز خواهد شد، این سامانه به تدریج به مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور نیز گسترش پیدا می‌کند.

هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای روز ۲۹ اسفند

‌بنابراین گزارش طبق هشدار قرمز سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید‌ در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد داریم.

در این راستا بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر‌، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره،تخریب تاسیسات و سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی و عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، در دستور کار باشد.

بارش‌های سال جاری ۱۹.۲ درصد کمتر از سال گذشته

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش‌ها بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۵ اسفند، ۱۱۱.۴ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال

در این بازه زمانی ۱۳۸ میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری ۱۹.۲ درصد کمتر از سال گذشته است.

جاده چالوس بازگشایی شد

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه استان البرز از بازگشایی جاده چالوس از ساعت هفت صبح امروز ۲۹ اسفند ماه خبرداد .

سرهنگ "پیمان کرمی" روز سه شنبه اظهار کرد: این جاده به دلیل این ریزش کوه که شب گذشته در محدوده سیاه بیشه در استان مازندران رخ داده بود، مسدود شده بود .

وی بیان کرد: اکنون تردد در این جاده با رعایت نکات ایمنی کما فی سابق جریان دارد .

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه جغرافیایی استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد