اونس طلا2337.71
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

قیمت طلا به چه سمتی خواهد رفت؟

سرمایه گذاران روند حرکتی قیمت طلای جهانی را زیرنظر خواهند داشت زیرا با وجود انتشار تورم ایالات متحده نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن امیدوار هستند. قیمت اونس طلا در حال حاضر در مقایسه با روز قبل تقریبا 11 دلار رشد کرده است.

قیمت طلا در امروز افزایش یافت این در حالی است که معامله گران منتظر داده‌های اقتصادی بیشتری بودند که می‌تواند امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اواسط سال افزایش دهد.

فلز زرد یک.1 درصد در روز سه‌شنبه کاهش یافت که بیشترین کاهش قیمت روزانه این فلز گرانبها از 13 فوریه بود.

گزارش تورم بالا در آمریکا سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور را افزایش داده و امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این خبر با 10 دلار افزایش به 2168 دلار رسید.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری خود در هفته آینده نرخ بهره را ثابت نگه دارد اما تمرکز روی پیش‌بینی‌های «نمودار نقطه ای» خواهد بود.

سرمایه‌گذاران تمرکز بر روی داده‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده، گزارش شاخص قیمت تولیدکننده و ادعاهای بیکاری دارند تا سلامت اقتصاد ایالات‌متحده را بسنجند و آیا این امر فدرال رزرو را از کاهش نرخ بهره در ژوئن باز می‌دارد.

بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، معامله‌گران احتمال کاهش نرخ بهره در ژوئن را ۶۷ درصد می‌بینند که از ۷۲ درصد کاهش یافته است که نشان‌دهنده چسبندگی تورم است. احتمال کاهش نرخ بهره در جولای ۸۳ درصد است.

شاخص دلار آمریکا پس از معکوس‌کردن تمام رشدهایی که به دلیل تورم قوی در روز چهارشنبه به دست آمده بود، ثابت ماند. در همین حال، بازدهی اوراق خزانه ۱۰ ساله پس از افزایش ۴.۵ واحدی در جلسه قبل، در ۴.۱۸۹۹ درصد ثابت بود.

طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۲۱ درصد افزایش یافت و از ۸۱۵.۱۳ تن در روز چهارشنبه به ۸۱۶.۸۶ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴۲.۰۵ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶۰ دلار و ۲۵ سنت رسید و نقره پس از رسیدن به بالاترین سطح بیش از چهار ماهه، در ۲۵.۰۵ دلار ثابت ماند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد