اونس طلا2337.71
مظنه14,996,000
18 گرم3,461,800
ارزش سکه33,785,988
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

رکوردشکنی عجیب قیمت بیت کوین و اتریوم !

رکورد تاریخی بیت‌کوین و اتریوم درمعاملات امروز ثبت شد.این رالی در بحبوحه احساسات مثبت ناشی از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و پیش‌بینی رویداد هاوینگ آینده رخ می‌دهد.

به گزارش سایت طلا، بیت‌کوین همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و اتریوم نیز پا به پای بیت‌کوین در حال رشد قیمت است.

هر توکن بیت کوین در روز دوشنبه با ثبت قیمت 72 هزار و 30 دلار از بیشترین قیمت ثبت شده در نوامبر 2021 عبور کرد.

در حالی که بیت‌کوین (BTC) به بالاترین سطح تاریخ خود رسید و از ۷۱هزار دلار گذشت، دیگر ارز دیجیتال جهان نیز صعود کرد؛ اتریوم (ETH) دوباره به مرز ۴۰۰۰ دلار نزدیک شد.

بر اساس آمارهای کوین دسک، ارزش بیت کوین در سال جاری 70 درصد رشد کرده است.

این رالی در بحبوحه احساسات مثبت ناشی از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و پیش‌بینی رویداد هاوینگ آینده رخ می‌دهد. بیت‌کوین افزایش هفتگی چهار درصدی و افزایش قابل توجه ۲۴۵ درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرده است.

درسال 2021 ارزش 68 هزار و 790 دلار را دیده بود همان زمان بخش صنایعی که با ارزهای مجازی فعالیت می کردند بیشتر شده بود و حتی آماتورهای که چندان اطلاعاتی در تجارت ارزهای مجازی نداشتند نیز به سمت سرمایه گذاری در این بخش روی آوردند که باعث رشد تقاضای جهانی برای بیت کوین شد.

در همین حال، اتریوم که توانسته برای نخستین‌بار از دسامبر 2021 از مرز 4 هزار دلار عبور کند، بخشی از افزایش قیمت خود را مدیون ادامه روند صعودی بیت‌کوین است. سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار ارتقای فناوری شبکه اتریوم به نام «دِنکان» (Dencun) در این هفته بودند. از لحاظ تاریخی، ارزش این ارز دیجیتال پیش از ارتقا افزایش می‌یابد اما پس از آن، معامله‌گران اتریوم خود را به فروش می‌رسانند که منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارتقای آتی شبکه اتریوم این بار ممکن است منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال نشود چراکه اکنون کاتالیزورهای زیادی برای ادامه روند صعودی آن وجود دارد؛ ادامه روند سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، رویداد پیش‌روی هاوینگ بیت‌کوین و احتمال تأیید صندوق‌های قابل معامله اتریوم از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از جمله این کاتالیزورها هستند.

راشاتودی می نویسد که تنها دو کشور السالوادور و آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در مناقصات پذیرفته اند که اخیرا آفریقای مرکزی هم نظر خود را تغییر داده است.

بیت کوین به عنوان یک سرمایه دیجیتالی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا، کانادا، انگلیس و اتحادیه اروپا مانند آلمان، دانمارک، ژاپن، سوئیس و اسپانیا در معاملات استفاده می شود.

اما کشورهایی نظیر قطر، چین و عربستان سعودی استفاد از بیت کوین را منع کرده‌اند.

در حالی‌که استفاده از ارزهای مجازی در چین ممنوع است اما بزرگترین استخراج رمز ارز دنیا در این کشور انجام می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد