اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه تغییری دوباره

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا قرار است امروز منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود این شاخص 0.4 درصد افزایش ماهانه و 3.1 درصد افزایش سالانه داشته باشد. سایر اطلاعات اقتصادی آمریکا از جمله خرده‌فروشی، شاخص قیمت تولیدکننده و تقاضا برای بیمه بیکاری در این کشور هم در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

قیمت طلا در معاملات امروزپیش از انتشار آمارهای تورم در ایالات‌متحده، از سطوح نزدیک به رکورد بالا عقب‌نشینی کرد.

تاجران به دنبال رکورد زدن قیمت این فلز گرانبها در آستانه انتشار اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا محتاطانه عمل می‌کنند و منتظر سرنخ‌های بیشتری از سوی فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش به 2174 دلار رسید

ارزش دلار در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده اما ین به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است که می‌تواند نتیجه احتمال خروج بانک مرکزی ژاپن از نرخ منفی بهره در اوایل هفته آینده باشد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا قرار است امروز منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود این شاخص 0.4 درصد افزایش ماهانه و 3.1 درصد افزایش سالانه داشته باشد. تخمین زده می‌شود تورم هسته در آمریکا یک افزایش 0.3 درصدی را تجربه کند.

سایر اطلاعات اقتصادی آمریکا از جمله خرده‌فروشی، شاخص قیمت تولیدکننده و تقاضا برای بیمه بیکاری در این کشور هم در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

اطلاعاتی که هفته گذشته منتشر شد حاکی از آرام شدن بازار اشتغال در آمریکا بود. جروم پاور رئیس فدرال رزرو این کشور هم اعلام کرده فاصله چندانی با آغاز روند کاهش نرخ بهره ندارند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تقاضا برای آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.14 درصد کاهش به 24 دلار و 68 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.33 درصدی 934 دلار و 86 سنت معامله می‌شود.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر به تنفس کوتاه مدت نیاز دارد. پیشرفت در تورم ایالات‌ متحده در گزارش ماه ژانویه تا حدودی متوقف شده است اما به نظر می‌ رسد اظهارنظرهای بعدی سیاست‌گذاران نشان می‌دهد که آنها مایلند فراتر از آن به عنوان یک اتفاق نگاه کنند. یک دوره شگفت انگیز دیگر از داده‌های تورم داغ‌ تر از حد انتظار برای فوریه احتمالاً آن را به چالش می‌کشد که می‌تواند باعث کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت شود

بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره LSEG، معامله‌گران در کاهش سه تا چهار ربع نرخ با احتمال ۷۰ درصد برای اولین بار در ماه ژوئن در ایالات متحده قیمت گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد