اونس طلا2337.71
مظنه14,971,000
18 گرم3,456,000
ارزش سکه33,729,663
قدیم (بهار)38,400,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,500,000
ربع14,750,000
گزارش آگهی

چطور با گوشی موبایلم در سامانه سجام ثبت‌نام کنم؟

ثبت‌نام سجام با گوشی یکی از خدماتی است که به‌منظور کاهش مراجعه‌های حضوری به دفاتر پیشخوان دولت جهت دریافت کد بورسی، در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

ثبت‌نام سجام با گوشی یکی از خدماتی است که به‌منظور کاهش مراجعه‌های حضوری به دفاتر پیشخوان دولت جهت دریافت کد بورسی، در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

تمام افرادی که قصد دارند فعالیت رسمی خود را در بازار سرمایه آغاز کنند، باید قبل‌از هر اقدامی، مراحل مورد نیاز جهت احراز هویت و دریافت کد تایید را در سامانه‌ای به نام سجام انجام دهند.

سامانه سجام چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار با عنوان سجام شناخته می‌شود، بستری است که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری اوراق بهادار برای جمع‌آوری تمام مشخصات سرمایه‌گذاران بازار بورس راه‌اندازی شده است.

افرادی که در بازار سرمایه حضور دارند، با استفاده از این سامانه می‌توانند اطلاعات مربوط به خریدوفروش سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر موارد مورد نیاز را به‌دست بیاورند.

در همین راستا باید به این نکته اشاره کرد که تمام افراد تا قبل‌از دریافت کد بورسی و شروع معاملات در بازار سرمایه، باید ثبت‌نام خود را در سامانه سجام نهایی کنند که به‌صورت حضوری و غیرحضوری قابل اجرا است.

ثبت نام سجام با گوشی در واقع روشی غیرحضوری به‌شمار می‌رود که به متقاضیان این فرصت را می‌دهد تا در خانه و با ارائه اطلاعات مورد نیاز، مراحل لازم برای احراز هویت را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

دسترسی به سامانه سجام باعث می‌شود تا افراد از مزایای مختلفی بهره‌مند شوند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

ساده‌تر شدن فرایند ثبت‌نام در کارگزاری‌ها: یکی از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از این سامانه در اختیار افراد قرار می‌دهد، امکان دسترسی غیرحضوری به ثبت‌نام در کارگزاری‌ها است.

دریافت سود تقسیمی شرکت‌ها: ثبت‌نام سجام با گوشی این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام دریافت سود تقسیمی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، نیازی به افتتاح حساب بانکی یا ارسال اطلاعات مالی خود نداشته باشید.

برای ثبت‌نام سجام چه مدارکی لازم است؟

به‌طور کلی باید گفت که ثبت‌نام سجام با استفاده از گوشی همراه نیازمند ارائه اطلاعات و مدارک مختلفی است که در دسته‌بندی‌های خاصی قرار می‌گیرند و شامل موارد زیر هستند:

اطلاعات هویتی: نام، نام‌خانوادگی، شماره‌ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، نام پدر، سری و سریال شناسنامه از جمله اطلاعاتی هستند که برای ثبت‌نام در سامانه سجام نیاز دارید.

اطلاعات شغلی و ارتباطی: آدرس محل سکونت و کار، کد پستی، شماره تلفن همراه و ثابت را باید در اختیار داشته باشید.

اطلاعات حساب بانکی: واردکردن نام بانک، کد شعبه، شماره شبا و شماره حساب برای ثبت نام سجام با گوشی الزامی است.

فرایند احراز هویت در سجام به چه صورت است؟

زمانی که تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام اولیه در سامانه سجام را انجام می‌دهید، وارد مرحله دیگری با عنوان احراز هویت می‌شوید که در واقع برای تایید مشخصات شما در نظر گرفته می‌شود.

در این مرحله از ثبت‌نام سجام با گوشی باید در ابتدا فرم‌هایی که ارائه می‌شود را به‌صورت دقیق تکمیل کنید و در نهایت نیز ارسال یک تصویر از امضا الزامی است. زمانی که این کار را انجام دادید با آپلود یک ویدیو، فرایند احراز هویت کامل خواهد شد.

منظور از راستی‌آزمایی در فرایند احراز هویت سجام چیست؟

بعد از اینکه مراحل ثبت نام سجام با گوشی به‌طور کامل انجام می‌شود و پذیرش تعهدات مربوط به استعلام اطلاعات هویتی، بانکی و سهامداری شخص به پایان می‌رسد، در صورت تایید، یک کد پیگیری برای متقاضی از طریق پیامک ارسال خواهد شد که به این فرایند راستی‌آزمایی می‌گویند.

با رسیدن به این مرحله در واقع تمام اطلاعات شما در سامانه جامع مشتریان به‌ثبت می‌رسد تا بتوانید برای انجام امور سرمایه‌گذاری در بازار بورس از این پلتفرم استفاده کنید.

فرایند احراز هویت سجام معمولا چقدر زمان نیاز دارد؟

متناسب با سرعت سیستم احراز هویت، از زمانی که اطلاعات خود را ثبت می‌کنید تا وقتی که کد 10 رقمی برایتان ارسال می‌شود، امکان دارد زمان مورد نیاز برای پیگیری تمامی این مراحل از چند دقیقه تا 48 ساعت متغیر باشد.

در نظر داشته باشید که درصورت عدم‌دریافت کد یا بروز اشتباه هنگام ثبت اطلاعات، ممکن است شما در هر مرحله از ثبت‌نام سجام با گوشی دچار مشکل شوید، ازاین‌رو باید این کار را با نهایت دقت انجام دهید.

آیا با هر تلفن همراه فقط یک مرتبه می‌توان احراز هویت انجام داد؟

در سیستم احراز هویت سجام، مبنای ثبت‌نام برای هر فرد، کدملی است و این کار هیچ ارتباطی با گوشی همراه ندارد و شما می‌توانید با استفاده از تلفن‌همراه خود، احراز هویت هر تعداد از متقاضیان را انجام دهید.

این را در نظر داشته باشید که هر کدملی، تنها یک بار امکان انجام احراز هویت در سجام را دارد و درصورتی‌که اطلاعات را برای بار دوم وارد کنید، به‌طور معمول سیستم خطا می‌دهد.

در صورت عدم دریافت کد پیگیری 10 رقمی باید چه کرد؟

یکی از مشکلاتی که امکان دارد متقاضیان در زمان ثبت نام سجام با گوشی با آن روبه‌رو شوند، عدم‌ارسال کد پیگیری 10 رقمی است که در واقع نشان‌دهنده تکمیل مراحل خواهد بود.

در همین راستا با مشاهده چنین مشکلی قادر هستید چندین اقدام ساده را انجام دهید تا امکان پیگیری کد برای شما فراهم شود که مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

اولین کاری که می‌توانید برای رفع مشکل عدم‌دریافت کد 10 رقمی انجام دهید، مربوط به این است که بازیابی کد پیگیری را انتخاب کنید.

درصورتی‌که همچنان کد 10 رقمی برای شما ارسال نمی‌شود، کافی‌است با ضربه‌زدن روی دکمه بازگشت، بار دیگر شماره تلفن همراه خود را با دقت بیشتری وارد کنید.

آخرین فرایندی که به شما کمک می‌کند تا مراحل مورد نیاز برای دسترسی به کد مورد نظر را پیگیری کنید، تماس با پشتیبانی اپلیکیشن است.

آیا امکان تغییر شماره حساب وجود دارد؟

برای آن دسته از افرادی که زمان ثبت‌نام سجام، با استفاده از گوشی همراه، شماره حساب پیش‌فرش و حساب دوم در سامانه تعریف کرده‌اند، امکان جابه‌جایی آن‌ها با یکدیگر وجود دارد.

در غیر این صورت لازم است که فرد متقاضی برای عوض‌کردن شماره حساب قبلی خود، درخواست تغییر شماره حساب را ثبت کند تا امکان دسترسی به چنین خدماتی برای او فراهم شود.

جمع‌بندی

ثبت نام سجام با گوشی به افرادی که متقاضی دریافت کد بورسی هستند، این امکان را می‌دهد تا مراحل مورد نیاز برای این کار را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند که برای این منظور ارائه اطلاعات هویتی، شغلی و بانکی الزامی است. به این نکته توجه داشته باشید که این فرایند با دریافت یک کد 10 رقمی تکمیل می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد