اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود اونس جهانی قیمت سکه را گران می کند؟

صبح امروز در زمان تدوین این گزارش قیمت هر اونس طلا به ۲۱۵۸ دلار رسیده بود که در مقایسه با روز چهارشنبه ۳۲ دلار افزایش را نشان می دهد.

به گزارش سایت طلا،سکه بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب می گفتند احتمالا قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه تحت تاثیر قیمت طلای جهانی هیجانی خواهد شد و پیش بینی کردند که سکه امروز مسیر صعود را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است بازار طلای جهانی همچنان شاهد تاخت و تاز قیمت اونس طلاست. این فلز زرد رنگ روز چهارشنبه مرز مهم ۲۱۰۰ دلار را حفظ کرد و تا سطح ۲۱۵۰ دلار بالا رفت که یک رکورد محسوب می شود.به عبارت دیگر نرخ طلا دیروز از سطح ۲۱۳۱ دلار تقریبا ۲۰ دلار جهش کرده است.

البته صبح امروز در زمان تدوین این گزارش قیمت هر اونس طلا به ۲۱۵۸ دلار رسیده بود که در مقایسه با روز چهارشنبه ۳۲ دلار افزایش را نشان می دهد.

فعالان بازار یکی از دلایل صعودی شدن قیمت طلا را ناشی از سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه ‌می دانند

پاول در جمع قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کرد تا زمانی که قطعی نشود نرخ تورم در یک مسیر مداوم کاهشی قرار دارد، خبری از کاهش نرخ بهره نیست.

این اظهارات آقای پاول تداعی‌کننده پیغام مدوام از سوی تمام اعضای فدرال رزرو در هفته‌های اخیر است: «اقتصاد و بازار کار آمریکا قوی باقی مانده‌اند»؛ پیامی که نشان می‌دهد سیاست‌گذاران فدرال رزرو پیش از آغاز کاهش نرخ بهره منتظر نشانه‌های بیشتری هستند که نرخ تورم در حال بازگشت به سوی هدف 2 درصدی است.

با اینکه عده ای از فعالان اقتصادی معتقدند که پیشروی قیمت طلای جهانی نوسانات بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ از سوی دیگر برخی دیگر می گفتند که افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید سکه زیاد شود. این دسته از تحلیلگران می‌گویند با فروکش‌ کردن انتظارات قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و ازاین‌رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و کانال ۳۷ میلیون تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان صعودی قیمت سکه تا مرز یادشده وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد، عقب‌نشینی تا پله دوم کانال مذکور محتمل است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد