اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود شگفت انگیز قیمت طلا به بالاترین رکورد

به دنبال سخنرانی روز چهارشنبه جروم پاول - رئیس فدرال رزرو - در کنگره آمریکا، شاخص دلار کاهش یافت و همین موضوع به کاتالیزور افزایش قیمت طلا تبدیل شد

به گزارش سایت طلا،به دنبال سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره، طلا در روز چهارشنبه توانست یک بار دیگر رکورد قیمتی خود را جابه‌جا کند.

هنگامی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گزارش سیاست پولی شش ماهه بانک مرکزی را به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد، طلای نقطه ای به بالاترین سطح 2150 دلار در هر اونس رسید.

رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که کاهش نرخ بهره در برهه‌ای از سال جاری میلادی امکان‌پذیر است اما در حال حاضر، فدرال رزرو قادر به انجام این کار نیست.

زمانی که نرخ‌های بهره بالا در آمریکا، بازده دارایی‌های رقیب طلا مانند اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و به دنبال آن شاخص دلار نیز تقویت می‌شود، فلز زرد متضرر می‌شود زیرا خرید آن برای سرمایه‌گذاران خارجی گران‌تر می‌شود.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 29 دلار افزایش به 2157 دلار رسید

جیمز استیل، تحلیلگر HSBC Holdings PLC، در گزارشی به بلومبرگ گفت که مقیاس این حرکت با توجه به اینکه تغییر قابل توجهی در انتظارات کاهش نرخ بهره یا سایر محرک‌های اقتصادی کلان واضح دیگری وجود نداشته است، شگفت‌انگیز است.

رایان مک‌کی، استراتژیست کالای TD Securities معتقد است که وجوه کلان و خرید شتاب توسط مشاوران معاملاتی کالا به سودهای ناگهانی طلا کمک کرده است، در حالی که آخرین داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالا نشان می‌دهد که صندوق‌های تامینی و مدیران پول در حال افزایش شرط‌های خالص صعودی طلا از 27 فوریه هستند. مک‌کی خاطرنشان کرد که این سرمایه‌گذاران تقریباً مطابق با خریدهای بلند جدید، موقعیت‌های فروش را اضافه کردند، به این معنی که همه آنها در حرکت صعودی طلا نیز نیستند.

این گزارش خاطرنشان کرد که رالی اخیر طلا همچنین بر عدم ارتباط فزاینده بین قیمت‌های نقدی و خروجی ETF با پشتوانه طلا تأکید کرده است. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، دارایی‌های سهام SPDR Gold، بزرگترین ETF جهان، در 4 مارس 0.3 درصد کاهش یافت و مجموع را به پایین‌ترین سطح از جولای 2019 رساند. این خروجی ها تا حدی با تقاضای مداوم بانک مرکزی برای فلز گرانبها جبران شده است، که به حفظ قیمت ها کمک کرد حتی با افزایش نرخ بهره واقعی در سال گذشته.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که تقاضای فیزیکی برای شمش‌ها و سکه‌های طلا نیز طلای فروخته شده توسط ETFها را جذب کرده است و در سال جدید قمری، مصرف‌کنندگان چینی طلا را به عنوان پوششی در برابر بازارهای سهام و بخش املاک و مستغلات کشور خریداری کردند.

Ewa Manthey، استراتژیست کالا در ING، معتقد است که این افزایش به دلیل ترکیبی از انتظارات کاهش نرخ بهره و آشفتگی ژئوپلیتیکی است. مانتی می‌گوید: گمانه‌زنی‌ها در مورد چرخش نرخ‌های فدرال رزرو و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث درخشش طلا می‌شود. ما انتظار داریم که قیمت طلا در سال جاری بالاتر معامله شود، زیرا تقاضای پناهگاه امن در بحبوحه عدم اطمینان ژئوپلیتیک با جنگ‌های جاری و انتخابات آتی ایالات متحده حمایت می‌کند.

در بحبوحه روند صعودی بازار طلا، قیمت پالادیم نیز با رشد همراه شد و قیمت این فلز برای نخستین‌‎بار از 12 ژانویه، بار دیگر از کانال هزار دلار عبور کرد. نقره نیز با رشد 2 درصد، در روز چهارشنبه به 24 دلار رسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد