اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آیا خرید طلا سرمایه‌گذاری است؟

در شرایط نامطلوب اقتصادی و تغییر قیمت ارز، بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری سراغ خرید طلا می‌روند. اما آیا خرید طلا سرمایه‌گذاری خوبی است و می‌تواند باعث افزایش سرمایه ما شود؟‌ در این مقاله درباره مزایا و معایب سرمایه‌گذاری طلا صحبت می‌کنیم و روش خرید اعتباری طلا را معرفی می‌کنیم.

در شرایط نامطلوب اقتصادی و تغییر قیمت ارز، بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری سراغ خرید طلا می‌روند. اما آیا خرید طلا سرمایه‌گذاری خوبی است و می‌تواند باعث افزایش سرمایه ما شود؟‌ در این مقاله درباره مزایا و معایب سرمایه‌گذاری طلا صحبت می‌کنیم و روش خرید اعتباری طلا را معرفی می‌کنیم.


مزایای سرمایه‌گذاری طلا

اگر پولتان را روی خرید طلا سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید مطمئن باشید که قیمت آن تغییر نمی‌کند. به‌علاوه طلا از ارزش جهانی برخوردار است و یک دارایی فیزیکی به حساب می‌آیند. در ادامه بعضی از مزایای سرمایه‌گذاری طلا را توضیح می‌دهیم.


ثبات قیمت

بسیاری از متخصصین اقتصادی معتقدند که طلا یک سرمایه‌گذاری با ثبات است و نوسانات اقتصادی کمتری را تجربه می‌کند. حتی اگر این فلز ارزشمند قیمتش کم شود، باز هم بعد از مدت کوتاهی به ارزش اولیه خودش برمی‌گردد. بنابراین، اگر دنبال سرمایه‌گذاری قابل‌اعتماد هستید، خرید طلا اقساطی با چک صیادی بهترین گزینه است.


برخورداری از ارزش جهانی

طلا در همه کشورهای جهان ارزشمند است. شما می‌توانید طلاهایتان را به کشورهای دیگر ببرید و بفروشید و با پول آن معامله کنید. به‌علاوه، طلا در مقایسه با یورو و دلار دردسرهای کمتری دارد و شما می‌توانید آن را به راحتی جابه‌جا کنید.

تنوع بالای طلا

طلا در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به سرمایه‌تان طلای کمی خریداری کنید و به مرور مقدار طلا را افزایش دهید. مثلاً، می‌توانید در مراحل اولیه جواهر و سکه بخرید و بعد از افزایش سرمایه در شمش و میله‌های طلا سرمایه‌گذاری کنید.


دارایی فیزیکی

طلا در دسته دارایی‌های فیزیکی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید همیشه آن را نگهداری کنید. همچنین، امکان کلاه‌برداری در طلا هم کمتر از انواع دیگر سرمایه‌گذاری است. در حالی‌که اگر در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنید، احتمالا کلاه‌برداری و از بین رفتن سرمایه وجود دارد.

از طرف دیگر این دارایی فیزیکی به راحتی جابه‌جا می‌شود. شما می‌توانید یک انگشتر طلا بخرید و آن را با خودتان به کشورهای خارجی ببرید. اگر در سفر با کمبود بودجه مواجه شوید، می‌توانید انگشترتان را بفروشید و هزینه سفر را تامین کنید.


رابطه معکوس با سهام

طلا همبستگی مثبتی با بازار سهام ندارد. به بیان دیگر، اگر بازار سهام عملکرد مثبتی داشته باشد، قیمت طلا هم کم می‌شود. در واقع، زمانی که بازار سهام وضعیت خوبی نداشته باشد، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که تورم و بی‌ثباتی اقتصادی اثری روی طلا ندارد. بنابراین، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک هستید، خرید طلا بهترین گزینه است.
معایب سرمایه‌گذاری طلا

اگر می‌خواهید در طلا سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است معایب آن را هم بدانید. مشکلات امنیتی، عدم درآمدزایی و عدم سودسازی در کوتاه‌مدت از جمله معایب سرمایه‌گذاری در طلا هستند. در ادامه، هر کدام از این موارد را توضیح می‌دهیم.


مشکلات امنیتی

گرچه طلا یک دارایی فیزیکی است، اما برای مراقبت و نگهداری آن باید تلاش کنید و نکات امنیتی لازم را در نظر بگیرید. بهتر است طلاها را در گاو صندوق یا فضای مطمئنی بگذارید تا نگران دزدی نباشید.


عدم درآمدزایی

نکته مهم در سرمایه‌گذاری طلا این است که خرید آن در طولانی‌مدت به شما سود قابل‌توجهی می‌دهد. بنابراین، شما با خرید طلا نمی‌توانید در مدت زمان کوتاهی به درآمد برسید. در مقابل، سرمایه‌گذاری در سهام درآمد ثابتی به همراه دارد.
عدم سودآوری در کوتاه‌مدت

متخصص‌های اقتصادی معتقدند که طلا نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت است. شما نمی‌توانید در مدت زمان کوتاه، انتظار سود زیادی از این دارایی فیزیکی داشته باشید.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری فیزیکی طلا

برای سرمایه‌گذاری در طلا به دانش و تجربه تخصصی احتیاج ندارید، کافیست از فروشگاه‌های فروش اقساطی طلا خرید کنید. یکی از روش‌های متداول، سرمایه‌گذاری در طلای زینتی است. شما می‌توانید سرمایه‌تان را صرف خرید انواع طلای زینتی کنید و ارزش پولتان را حفظ کنید. با این کار، در شرایط رکود اقتصادی یا مشکلات مالی می‌توانید روی پول حاصل از فروش طلا حساب کنید.

به‌علاوه، امکان استفاده شخصی از طلای زینتی هم وجود دارد و ارزش پولتان در بلندمدت حفظ می‌شود. گروهی از مردم سراغ سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم یا طلای بدون اجرت می‌روند. طلای دست دوم طلایی است که مصرف‌کننده آن را به مغازه‌دار می‌فروشد و شما از مغازه‌دار آن را می‌خرید. این نوع طلا، اجرت ساخت ندارد، ولی امکان تقلب در آن وجود دارد. به‌علاوه، بعضی از طلاهای دست‌ دوم عیار پایین‌تری دارند.


سرمایه‌گذاری شمش طلا

شمش طلای خام و مذابی است که در قالب‌های استاندارد و مشخصی فروخته می‌شود. شمش‌ها خلوص بالایی دارند و شما می‌توانید آن را در بازارهای جهانی معامله کنید. به‌علاوه، عیار، وزن، شرکت تولیدکننده، کد شناسایی و ابعاد شمش روی آن نوشته شده است و امکان تقلب هم وجود ندارد. از طرف دیگر، شمش اجرت ساخت و کارمزد بالایی دارد و شما نمی‌توانید با سرمایه اندک، شمش بخرید. بنابراین، اگر سرمایه شما کم است، بهترین کار خرید طلای قسطی است.


سرمایه‌گذاری سکه

سکه ارزش ذاتی کمتر و ریسک سرمایه‌گذاری کمتری دارد. از آن‌جایی که تورم در کشور افزایش پیدا می‌کند، قیمت سکه هم زیاد می‌شود. برای خرید سکه لازم نیست اجرت ساخت و مالیات پرداخت کنید و کمیسیون و کارمزد فروشنده هم خیلی کم است.

با خرید سکه می‌توانید مطمئن باشید که در طولانی‌مدت به سود و بازدهی بالا می‌رسید و مزیت آخر اینکه سکه قدرت نقدشوندگی بالایی دارد. اگر بخواهیم معایب سرمایه‌گذاری در سکه را بگوییم، باید به محدودیت در تعداد خرید و حباب قیمتی بالا اشاره کنید. به‌علاوه، سکه کاربرد زینتی ندارد و شما باید آن را در وزن‌های مشخصی خریداری کنید.


شرایط خرید طلا قسطی با چک صیادی

برای خرید طلای قسطی با چک صیادی باید در سایت‌های خرید اعتباری ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در این سایت‌ها با شماره تلفن همراه انجام می‌شود و در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی و بانکی را تکمیل کنید. سپس، کارشناس‌های بانک سابقه اعتباری شما را بررسی می‌کنند. در صورتی‌که چک برگشتی نداشته باشید و امتیاز اعتباری خوبی بگیرید، می‌توانید خرید قسطی طلا را شروع کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد