اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا اکنون زمان مناسب برای خرید سکه است؟

برخی از فعالان بازار بر این باورند که افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید سکه زیاد شود. این دسته از تحلیلگران می‌گویند با فروکش‌ کردن هیجان قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و ازاین‌رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

به گزارش سایت طلا،روز گذشته اکثر بازارها شاهد یکه‌تازی بودند و قیمت طلای جهانی یکی از لیدرهای اصلی بازار سکه در داخل ایران شده بود.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد قیمت اونس طلا دیروز نه تنها به مرز حساس ۲۱۰۰ دلار رسید بلکه تا نزدیک ۲۱۳۰ دلار بالا رفت.

اما دلیل این امر چه بود؟ در پاسخ به این سوال باید به گزارش اخیر شورای جهانی استناد کرد. این نهاد در روزهای اخیر اعلام کرد که بانک‌های مرکزی در نخستین ماه 2024 میزان قابل توجهی فلز زرد انباشت کردند.

یعنی بانک‌های مرکزی با هجوم به این بازار از روند صعودی قیمت این دارایی حمایت کردند. از سوی دیگر در آستانه انتشار گزارش مشاغل و گزارش تورمی آمریکا برخی از اقتصاددانان تاکید کردند که جرمی پاول در نیمه دوم سال جاری به سیاست‌های انبساطی روی آورده است.

در کنار طلا دیروز برخی از معامله‌گران مدعی نوسانات صعودی قیمت دلار در بازار ارز بودند. بنابراین این دو عامل دست به دست هم دادند و همین امر موجب شد بازار سکه ملتهب شود.

یکی از خبرهایی که امروز مورد توجه معامله‌گران قرار خواهد گرفت در رابطه با دومین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلاست.

نخستین حراج عمومی سکه طلای مرکز مبادله ایران با عرضه سکه ربع بهار آزادی در روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه برگزارشد.

و از ۱۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش‌شده در اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، با توجه به کف قیمت تعیین‌شده توسط عرضه‌کننده، هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به برندگان تخصیص داده شد.

درشرایط کنونی تحلیلگران فنی معتقدند بازار سکه از دو جناح (نرخ دلار و قیمت طلای جهانی) تحت‌ فشار است. به عقیده دسته‌ای از فعالان بازار، امروز سکه برای جناح افزایشی برای رسیدن به مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان صعودی سکه تا مرز یاد شده وجود دارد.

بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال مذکور محتمل است.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید سکه زیاد شود. این دسته از تحلیلگران می‌گویند با فروکش‌ کردن قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و ازاین‌رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد