اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار سازمان هواشناسی به ۱۸ استان/ پیش بینی آب و هوای تهران آخر هفته+ فیلم

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و رعد و برق در ۱۸ استان و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی همچنین وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق کشورهشدار داد.

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و رعد و برق در ۱۸ استان و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی همچنین وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق کشورهشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف پنج‌شنبه (۱۷ اسفندماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، شمال استانهای ایلام، لرستان، مرکزی و تهران و ارتفاعات و دامنه در گیلان و غرب مازندران و جمعه (۱۸ اسفندماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال مرکزی، شمال و شرق سمنان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها دردستور کار قرار گیرد.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد نسبتا شدید پنج‌شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، خراسان رضوی و سمنان و جمعه در اصفهان، مرکزی، یزد، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیمه شمالی کرمان دور از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران امروز تا صبح پنجشنبه (۱۵ تا ۱۷ اسفندماه) آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی با وزش باد ملایم و در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی آب و هوای تهران آخر هفته

بعد از ظهر امروز در پاره‌ای نقاط به‌ویژه ارتفاعات و غرب استان گاهی بارش پراکنده و در فیروزکوه بارش برف و باران مورد انتظار است.

از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز شنبه در بعضی ساعات به ویژه پنج شنبه شب افزایش ابر، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات بارش باران و برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۶ اسفند ماه) صاف تا قسمنی ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۷ اسفندماه) نیمه ابری و غبار صبحگاهی، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد