اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

رکوردی جدید در انتظار قیمت طلا تا 3 ماه آینده

قیمت طلا به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است. تحلیلگران عقیده دارند اگر اطلاعات اقتصادی همچنان ضعیف باشند و بازارها در مورد کاهش زود هنگام نرخ بهره متقاعد شوند، قیمت طلا در 3 یا 4 ماه آینده به یک رکورد جدید می‌رسد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی در ساعات اخیر و پس از افت شاخص دلار در نتیجه انتشار اخبار منفی از وضعیت اقتصادی آمریکا، با حدود ۴۰ دلار افزایش به بالای ۲۰۸۰ دلار افزایش یافت.

به نظر می‌رسد اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور از ماه ژوئن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 40 دلار افزایش به 2083 دلار رسید.علت جهش نرخ اونس جهانی، سقوط ناگهانی شاخص دلار است. انتشار اخبار منفی از شاخص مدیران خرید (شامخ) در آمریکا، باعث ریزش شاخص دلار و در نتیجه افزایش بهای اونس جهانی شده است.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار پس از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا کاهش یافته و تمایل برای خرید طلا را بالا برده است.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا، تولید کارخانه‌ای در این کشور در ماه فوریه کاهش یافته است. افزایش سالانه تورم در ژانویه هم پایین‌ترین رقم طی سه سال گذشته بوده که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تا اواسط سال جاری میلادی آسان‌تر می‌کند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر اطلاعات اقتصادی همچنان ضعیف باشند و بازارها در مورد کاهش زود هنگام نرخ بهره متقاعد شوند، قیمت طلا در 3 یا 4 ماه آینده به یک رکورد جدید می‌رسد.

بانک‌های مرکزی ایالات‌متحده در حال بررسی داده‌های اخیر هستند که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها در ماه گذشته بهبود یافته است و در عوض بر پیشرفت کلی تورم تمرکز می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.09 درصد افزایش به 23 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.95 درصدی به 888 دلار و 26 سنت رسیده است.

طبق گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در ماه فوریه ۳.۳ درصد و تا کنون ۶.۴ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد