اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش چشمگیر قیمت طلا / سرمایه گذاران شوکه شدند!

طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.یکی از بزرگ‌ترین حامیان قیمت طلا بانک مرکزی چین بوده که دومین خریدار بزرگ طلا در سه ماهه پایانی 2023 بوده است.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در معاملات امروز در حدود بالاترین رقم طی یک ماه گذشته قرار دارد. اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد از فشار قیمت‌ها در این کشور کاسته شده و تاجران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو هستند.

بنا به این گزارش، بررسی روند قیمت‌ها در طول یک هفته گذشته حاکی از آن است که اونس طلا ۲۱ دلار و به عبارتی یک درصد افزایش قیمت داشته است. تغییر قیمت طلا در طول یک ماه گذشته هم ۱۱ دلار بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزایش به 2043 دلار رسید.

شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا در ژانویه 2.4 درصد افزایش داشته، یعنی پایین‌ترین رشد از فوریه 2021. این شاخص 2.6 درصد در ماه دسامبر افزایش یافته بود.

براساس گزارش رویترز، به نظر نمی‌رسد مقامات فدرال رزرو آمریکا سیاست نرخ بهره را تغییر دهند، اما طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.

حداقل ۱۰ نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است در این هفته سخنرانی کنند و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه این بانک برای تعیین سیاست‌های پولی است، در روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

مقامات بانک مرکزی آمریکا بر رشد کلی تورم تمرکز کرده‌اند که می‌تواند زمینه ساز کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی باشد.

سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا برای مشخص شدن دورنمای نرخ بهره هستند.

از طرف دیگر، دارایی‌های SPDR، بزرگترین صندوق معامله با پشتوانه طلا در دنیا، 3.3 درصد در ماه فوریه و 6.4 درصد از ابتدای سال جاری میلادی کاهش یافته است.

یکی از بزرگ‌ترین حامیان قیمت طلا بانک مرکزی چین بوده که دومین خریدار بزرگ طلا در سه ماهه پایانی 2023 بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد افزایش به 22 دلار و 91 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.11 درصدی 881 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو همگی عقیده دارند هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد