اونس طلا2337.71
مظنه15,117,000
18 گرم3,489,700
ارزش سکه34,058,601
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

جزئیات جدید درباره ارز مسافرتی/ از نرخ فروش تا کشور‌های مقصد

سفر هوایی به ترکیه و عراق هم مشمول دریافت ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی می‌شوند.

به گزارش سایت طلا،از هفتم اسفند ماه با تصمیم بانک مرکزی ارز مسافرتی برای سفر‌های هوایی با هدف پوشش نیاز‌های ارزی مردم در ایام پایانی سال، از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافت.

با توجه به اینکه تقاضای ارز مسافرتی یک تقاضای واقعی است؛ بنابراین باید در بستر بازار رسمی تامین شود که برهمین اساس بانک مرکزی به درستی نسبت به افزایش این سهمیه برای متقاضیان اقدام کرد. به نظر می‌رسد این تصمیم مقطعی بوده و برای مدیریت تقاضای ارز در روز‌های پایانی سال گرفته شده و پس از تعطیلات نوروزی سهمیه ارز مسافرتی به حالت قبل بازمی‌گردد.

بنا به اعلام بانک مرکزی، به تمام سفر‌های هوایی اعم از کشور‌های همسایه مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و ... هزار یورو تعلق می‌گیرد؛ اما سفر‌های زمینی شامل دریافت ارز مسافری نمی‌شود.

نوع ارز تخصیص یافته نیز دلار و یورو است که انتخابی خواهد بود، اما بنا به موجودی آن روز به هر فرد تعلق می گیرد.

همچنین نرخ ارز مسافری بر مبنای قیمت اسکناس مرکز مبادله ایران محاسبه خواهد شد که کارمزد ۵ درصدی نیز به آن اضافه می‌شود.

چه مدارکی برای دریافت ارز مسافرتی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافری شامل ارائه گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است. تحویل ارز بعد از گیت خروجی در فرودگاه به مسافران پرداخت می‌شود و متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه کنند. بر این اساس فروش ارز به افراد با سن قانونی کمتر از ۵ سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نیست و فروش ارز مسافرتی حداکثر از هفت روز کاری قبل از تاریخ پرواز مندرج در بلیت مسافران امکان پذیر است. با این سازکار امکان سوءاستفاده افراد برای سودجویی نیز وجود نخواهد داشت و ارز فقط برای نیاز واقعی مسافران پرداخت خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد