اونس طلا2341.58
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

پبش بینی قیمت سکه/ بازار سکه در انتظار یک اتفاق مهم

در شرایط فعلی اکثر نگاه‌ها به حراج گسترده سکه در مرکز مبادله ارز و طلا دوخته شده است

به گزارش سایت طلا، سکه‌بازان در روز چهارشنبه شاهد نوسان رفت‌و‌برگشتی قیمت سکه‌ امامی بودند. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر فلز زرد رنگ داخلی در نیمه اول معاملات نقدی دیروز تا سطح ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت که نسبت به روز سه شنبه تقریبا ۲۰۰ هزار تومان گران شده بود. با این حال سکه نتوانست تثبیت دهد و در سراشیبی افتاد. به این ترتیب قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز با ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شد.

در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید و فروش قرار بگیرد و بنا بر ادعای برخی از معامله گران سکه در بازار شبانه ثبات را تجربه کرد.

البته قیمت طلای جهانی بامداد امروز تقریبا ۳ دلار رشد کرد و به ۲۰۳۴ دلار رسید.

در شرایط فعلی اکثر نگاه‌ها به حراج گسترده سکه در مرکز مبادله ارز و طلا دوخته شده است. روز دوشنبه جرئیات جدیدی از این حراج منتشر شد و در حالی که طبق خبرهای منتشر شده اعلام شده بود که سکه‌های جدید بدون تاریخ هستند اما در آخرین خبرها آمده که علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در پایان گفت: سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

برخی از فعالان بازار می‌گویند که با این اقدام احتمالا سکه دچار نوسان کاهشی خواهد شد، در این بین برخی هم معتقدند که این اتفاق می‌تواند حباب سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

در شرایط کنونی تحلیلگران فنی معتقدند جناح افزایشی بازار امروز برای رسیدن به مرز ۳۴ میلیون تومان تلاش خواهد کرد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال ورود مجدد آن به کانال ۳۴ میلیون تومان وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است کم‌کم تا محدوده ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد