اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی قیمت طلا/ روند صعودی ادامه دارد؟

معامله‌گران حدود ۸۱ واحد کاهش نرخ بهره برای سال ۲۰۲۴ را در نظر دارند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد امروز با نوسان جزئی افزایشی شد. معامله‌گران هنوز منتظر نرخ تورم فدرال رزرو بودند که منتشر خواهد شد و می‌تواند چشم‌انداز جدیدی از زمان شروع کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده ارائه دهد.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار افزایش به 2037دلار رسید.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه چهارم با توجه به مخارج مصرف‌کننده قوی، رشد خوبی داشته است اما به نظر می‌رسد در اوایل امسال سرعت خود را از دست داده است.

تحلیلگران عقیده دارند ادامه تورم بالا در آمریکا بازار طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، اما قیمت این فلز گرانبها همچنان بالاتر از سطح 2000 دلار باقی خواهد ماند .

طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که با وجود اینکه هنوز فاصله زیادی برای دستیابی به هدف تورم دو درصدی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، با توجه به داده ها، هنوز برای کاهش نرخ بهره در سال جاری امیدی هست.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون اظهار کرد که فدرال رزرو باید اواخر امسال کاهش نرخ بهره را آغاز کند. قرار است حداقل هفت مقام دیگر فدرال رزرو در روزهای پنجشنبه و جمعه سخنرانی کنند.

بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره LSEG IRPR، معامله‌گران حدود ۸۱ واحد کاهش نرخ برای سال ۲۰۲۴ را در نظر دارند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۵۱ دلار در هر اونس رسید و پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۸۰.۸۹ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۶.۹۷ دلار رسید.

اما موانعی بر سر راه افزایش قیمت این فلز گرانبها نیز وجود دارد. اول اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره است که باعث شده بازارها انتظار تنها 20 درصد کاهش آن را در ماه مه داشته باشند. و دوم افزایش تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین است که سرمایه سرمایه‌گذاران را از صندوق‌های طلا دور می‌کند. از طرف دیگر، مقامات بانک مرکزی اروپا هم تمایلی به پایین آوردن نرخ بهره ندارند.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد