اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

سرمایه گذاران نگران کاهش قیمت طلا نباشند

تحلیلگران عقیده دارند ادامه تورم بالا در آمریکا بازار طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، اما قیمت این فلز گرانبها همچنان بالاتر از سطح 2000 دلار باقی خواهد ماند .طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.

قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته و سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا روز گذشته تا 2037 دلار هم افزایش یافت اما امروز به 2030 دلار د رلحظه تنظیم این گزارش رسیده است

شاخص دلار پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند ادامه تورم بالا در آمریکا بازار طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، اما قیمت این فلز گرانبها همچنان بالاتر از سطح 2000 دلار باقی خواهد ماند و خرید بالا توسط بانک‌های مرکزی از آن حمایت می‌کند.

به نظر نمی‌رسد مقامات فدرال رزرو آمریکا سیاست نرخ بهره را تغییر دهند، اما طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.

حداقل 10 نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است در این هفته سخنرانی کنند و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه این بانک برای تعیین سیاست‌های پولی است، در روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

سیاستگذاران فدرال رزرو همگی عقیده دارند هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر در آن سوی دنیا چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا واردات این فلز گرانبها در ژانویه را از طریق هنگ کنگ افزایش داده و به بالاترین رقم از اواسط 2018 رسانده است.

قیمت نقره امروز با 0.36 درصد کاهش به 22 دلار و 68 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.29 درصدی 888 دلار و 84 سنت معامله می‌شود.

اما موانعی بر سر راه افزایش قیمت این فلز گرانبها نیز وجود دارد. اول اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره است که باعث شده بازارها انتظار تنها 20 درصد کاهش آن را در ماه مه داشته باشند. و دوم افزایش تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین است که سرمایه سرمایه‌گذاران را از صندوق‌های طلا دور می‌کند.

از طرف دیگر، مقامات بانک مرکزی اروپا هم تمایلی به پایین آوردن نرخ بهره ندارند. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، بازارها در حال حاضر، منتظر اطلاعات مربوط به سفارشات کالاهای بادوام ایالات‌متحده و شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد