اونس طلا2337.71
مظنه15,117,000
18 گرم3,489,700
ارزش سکه34,058,601
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

کاسبی با ارز دولتی / ۵ میلیون بده نوبت صرافی بگیر!

خرید ارز دولتی این روزها به ویژه در آخر سال به این سادگی‌ها نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

خرید ارز دولتی این روزها به ویژه در آخر سال به این سادگی‌ها نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

این روزها اگر بخواهید برای خرید ارز دولتی اقدام کنید باید سراغ صرافی‌های بانکی بروید. در این میان افرادی هستند که با دریافت مبلغی نوبت صرافی می‌گیرند و به نوعی بازار سیاه ایجاد شده است. برای دریافت نوبت صرافی هم بین ۳ تا ۵ میلیون تومان از متقاضیان گرفته می‌شود.

اما چرا باید چنین دلالی‌هایی صورت گیرد و چرا نظارتی انجام نمی‌شود!؟

صفر تا صد دریافت ارز دولتی

برای دریافت ارز دولتی با نرخ نیمایی، هر ۳۶۵ روز یکبار می‌توانید با افتتاح حساب ارزی به یک صرافی مراجعه کرده و ۲ هزار یورو یا ۲۱۰۰ دلار ارز دریافت نمایید. در سال گذشته این مبلغ ۵ هزار یورو بود، اما با تصمیم بانک مرکزی این مبلغ کاهش یافته است. برای دریافت این مبلغ باید کفش‌های آهنی به پا کنید. یکی از دشوارترین قسمت‌ها در این روند، پیدا کردن صرافی مناسب برای دریافت ارز می‌باشد. طبق اظهارات بانک، پس از افتتاح حساب ارزی می‌توانید با ارائه مدارک مورد نیاز از صرافی‌ها ارز دولتی دریافت کنید.

اما به سادگی‌های این موضوع اعتماد نکنید؛ زیرا بسیاری از صرافی‌ها درخواست شما را رد می‌کنند یا به تعویق می‌اندازند. تنها صرافی ملی ایران اعلام کرده که ارز دولتی را با شرایط خاصی ارائه می‌دهد. برای گرفتن نوبت دریافت ارز دولتی باید در وب‌سایت mex.co.ir ثبت نام کنید. اما باید توجه داشته باشید که نوبت‌ها به طرز عجیبی همیشه پر است.

طبق دستور بانک مرکزی، صرافی‌ها باید طبق نوبت به متقاضیان خدمات بدهند، ولی همین نوبت دهی هیچ معیاری ندارد و اگر آشنا داشته باشی می‌توانی به سرعت نوبت بگری در غیر این صورت باید مدام با صرافی در تماس باشی تا شاید اسم تو هم در لیست جا بگیرد. یکی از متصدیان صرافی خصوصی می‌گوید: «لیست ما تا هفته بعد پر شده اگه بهمون اعتبار بدن، اسم جدید می‌نویسم وگرنه باید صبر کنی. شنبه زنگ بزن ببینم توی لیست جا داریم یا نه.»

ارز دولتی کی به دستمان می‌رسد؟

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، حدود ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا صرافی مبلغ ۲ هزار یورو یا ۲ هزار و ۱۰۰ دلار را به حساب ارزی شما واریز کند. پس از انجام واریز، یک پیامک به شما ارسال می‌شود که مبلغ مورد نظر به حساب شما واریز شده است. پس از گذشت ۵ روز کاری، شما می‌توانید به بانک مورد نظرتان مراجعه کرده و ارز مورد نظرتان را دریافت کنید. البته باید حداقل مبلغ ۱۰۰ دلار یا یورو در حساب شما به مدت حداقل شش ماه باقی بماند و همچنین معادل ۵ درصد از مبلغ واریزی به عنوان کارمزد به صورت ریالی به بانک پرداخت شود.ش

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد