اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند حرکت قیمت سکه در معاملات امروز

قیمت طلا در معاملات نقدی روز جمعه از ۲۰۲۵ دلار به ۲۰۳۶ دلار رسید. با این حال قیمت دلار تقریبا ثابت بود. در شرایط کنونی سکه‌بازان روند حرکتی سکه در روز جاری را چگونه پیش بینی کرده‌اند؟

به گزارش سایت طلا،بازار سکه در روز پنجشنبه هفته گذشته به دست جناح افزایشی افتاد و قیمت سکه امامی نوسان صعودی را ثبت کرد. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه امامی در روز یاد شده با رشد ۳۵۰ هزار تومانی از سطح ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۳۳میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

در معاملات پشت‌خطی روز جمعه هم‌ عده‌ای از معامله‌گران پیش‌‌بینی کردند که احتمالا این فلز گران‌بهای داخلی در روز شنبه دوباره نوسان صعودی را تجربه خواهد کرد. این دسته برای این صحبت خود به اثرگذاری رشد قیمت طلای جهانی در بازار امروز شنبه ۵ اسفند ماه اشاره می‌کردند.

گفتنی است قیمت طلا در روز جمعه به دلیل کاهش ارزش دلار و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، حتی در شرایطی که مقامات فدرال رزرو آمریکا امیدها به کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال جاری را ضعیف کرده بودند افزایشی شد و از سطح ۲۰۲۵ دلار تا ۲۰۳۶ دلار بالا رفت.

همچنین بررسی داده‌های اخیر نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده ایالات متحده بالاتر از حد انتظار است، همچنین گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره را از بین برد و بر شمش فشار بیشتری وارد کرد. به عبارت دیگر، کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر برخی هم مدعی بودند که نرخ دلار در بازار پشت خطی نوسان خاصی را ثبت نکرده و در صورتی که در اولین روز هفته افت‌و‌خیز قابل توجهی را ثبت نکند احتمال صعود سکه تا حدودی کمرنگ خواهد شد.

همچنین دیروز اظهارات سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم مورد توجه فعالان بازار بود.آقای وزیر دیروز گفت نرخ ارز بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم، البته پیش از این هم محمد رضا فرزیی، رئیس ساختمان شیشه‌ای میرداماد هم بارها اعلام کرده بود که نرخ بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم.

در مورد قیمت سکه، تکنیکالیست‌ها می‌گویند جناح افزایشی بازار در حال حاضر برای شکست ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن تدریجی آن به محدوده یاد شده وجود دارد.

اما در مقابل اگر از مرز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند ممکن است تا پله نهم کانال ۳۲ میلیون تومان پایین برود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد