اونس طلا2337.71
مظنه14,376,000
18 گرم3,318,700
ارزش سکه32,389,128
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

کاهش ارزش دلار گرانی طلا را رقم زد

اطلاعات جدید اقتصادی آمریکا مبنی بر بالا بودن بیش از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است.

به گزارش سایت طلا، کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به دنبال تجدید تنش‌ها در خاورمیانه قیمت این فلز گرانبها را طی یک هفته گذشته افزایش داده است. مقامات فدرال رزرو آمریکا هم از به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره خبر داده‌اند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار افزایش به 2035 دلار رسید

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافته و در آستانه اولین کاهش هفتگی طی دو ماه گذشته قرار دارد. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه گفت هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد و این اقدام تا قبل از ماه ژوئن انجام نمی‌شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

یکی از مقامات صندوق بین‌المللی پول به بانک‌های مرکزی نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره هشدار داد.

جولی کوزاک، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول طی نشست مطبوعاتی گفت که سطح تورم در بسیاری از اقتصادها کاهش یافته، اما هنوز به هدف نرسیده یا به اندازه کافی به هدف نزدیک نشده است.

اکثر سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در آخرین اجلاس این بانک نگران خطرات کاهش زود هنگام نرخ بهره بودند.

اطلاعات جدید اقتصادی آمریکا مبنی بر بالا بودن بیش از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.81 درصد افزایش به 23 دلار و 19 سنت رسید و پلاتین با 0.02 درصد افزایش 901 دلار و 91 سنت معامله می‌شود.

طبق گزارش رویترز، داده‌های اخیر که نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده ایالات‌متحده بالاتر از حد انتظار است، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره را نیز از بین برد و بر شمش فشار بیشتری وارد کرد. کاهش نرخ‌بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد