اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تکرار ادعاهای بدون سند علیه ایران در جنگ اوکراین کسل کننده‌ شده است

وزیر امور خارجه امروز در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی بار دیگر اتهامات بی اساس مطروحه علیه ایران درباره استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را قویا محکوم کرد و گفت که تکرار ادعاهای بدون سند در این‌باره به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (پنجشنبه) سوم اسفند ماه در نشست خبری مشترک با پیتر سیارتو همتای مجارستانی با اشاره به اوضاع جاری در غزه گفت: ما جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم. جنگ در غزه و جنگ در کرانه و یا هر کجای جهان را‌ه‌حل نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: تلاش مشترک آمریکا و انگلیس برای کشاندن دامنه جنگ به یمن خطای استراتژیک است و یمنی‌ها ثابت کردند ملتی نیستند که در مقابل جنگ بی تفاوت باشند و آنها مواضع مستقل خود را در این خصوص خواهند داشت. آمریکا باید دست از ریاکاری بردارد اینکه مقامات آمریکایی از کاهش شدت جنگ سخن به میان می‌آورند، یعنی تشویق بیشتر نتانیاهو برای تداوم نسل کشی علیه مردم غزه. اینکه مقامات آمریکا ریاکارانه همزمان با حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، از صلح و توقف جنگ سخن می‌گویند، باید به تصمیم قاطع برای توقف جنگ و تمرکز همه طرف‌ها به راه‌حل سیاسی منجر شود.

امیرعبداللهیان در ابتدای این نشست خبری هم گفت: براساس گزارشی که دریافت کردم صبح امروز در جریان نشست کمیسیون مشترک همه ابعاد همکاری در حوزه‌های علم، فناوری، کشاورزی، صنعت و انرژی و تبادل دانشجو و گردشگری مورد توجه روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قرار گرفت. در همه ابعاد همکاری‌های دوجانبه روابط ایران و مجارستان در مسیر درست و رو به جلو قرار دارد. دو سند پروتکل چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی و نقشه راه‌ همکاری‌های کشاورزی در پایان کمیسیون مشترک به امضا رسید.

وی افزود: در جریان گفت‌وگوهای امروز علاوه بر مناسبات دوجانبه و تأکید بر ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر توافقات حاصل از کمیسیون که همواره مورد تأکید رئیس جمهور ایران است و مقامات عالی مجارستان بر آن تأکید دارند به برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختیم و یکی از موضوعات مهم در منطقه ما موضوع غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است. صرفنظر از تفاوت دیدگاه‌های ایران و مجارستان در این خصوص، بر راهکارهای سیاسی و با تمرکز بر قطعنامه‌های سازمان ملل و توقف نسل کشی همواره تأکید می‌کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: با همتای خود گفت‌وگوهای صریح و دوستانه‌ای در خصوص منطق حمایت ایران از مردم فلسطین داشتم. از همتای خود خواستم مجارستان همه ظرفیت‌های خود را برای توقف جنگ در غزه و کرانه باختری و بازگشت منطقه به امنیت پایدار به کار گیرد.

وی افزود: درباره وضعیت جاری در اوکراین صحبت کردیم. بر مواضع مشترک خود برای پایان بحران اوکراین از طریق مذاکره و دیپلماسی تأکید کردیم. مایلم بار دیگر اتهامات بی اساس مطروحه علیه ایران درباره استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را قویا محکوم کنم. تکرار ادعاهای بدون سند در این‌باره به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.

وزیر خارجه بیان کرد: قطعنامه‌ای در کمیته چهارم مجمع عمومی با آرای بالا به تصویب رسید و برمبنای آن مجمع خواستار یک رای مشورتی از دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از نقض مستمر اشغال فلسطین و نقض مستمر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین شد. امروز در لاهه به صراحت اعلام کردیم ایران بر عدم به رسمیت شناختن اشغال سرزمین فلسطین تأکید دارد و با استفاده از فرصتی که مجمع عمومی فراهم کرده ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین مواضع خود را در این خصوص بیان کرد.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: ما در مسیر دوجانبه با جدیت به همکاری‌های خود ادامه خواهیم داد و در سایر موضوعاتی که دارای تفاوت دیدگاه هستیم از مسیر مذاکره و دیپلماسی در مسیر تحقق صلح و امنیت پایدار در همه مناطق جهان به همکاری خود ادامه خواهیم داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد