اونس طلا2337.71
مظنه15,116,000
18 گرم3,489,500
ارزش سکه34,056,348
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع15,000,000

بنادری که کشتی‌های ایران را تحریم کردند اعلام نشود

معاون سازمان بنادر گفت: ممکن است که کشتی‌های ایرانی برای تردد در برخی از بنادر محدودیت‌هایی داشته باشند که البته درست نیست که نام این محل، مکان و بنادر را اعلام کنیم.

جلیل اسلامی، عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به ممنوعیت پذیرش کشتی‌های ایرانی در بندر موندرای هند با توجه به تفاهمات همکاری متعدد با کشور هند درباره ترانزیت و حمل و نقل اظهار داشت: به هر حال باتوجه به شرایط و محدودیت‌هایی بر کشتیرانی ایران حاکم بوده، ممکن است که کشتی‌های ایرانی برای تردد در برخی از بنادر محدودیت‌هایی داشته باشند که البته درست نیست که نام این محل ، مکان و بنادری که در آن محدودیت تردد داریم، اعلام کنیم و این موضوع در لایه‌‌های دیگر قابل بررسی است.

وی با اشاره به همکاری‌های ایران و هند و انتقال کالا از بنادر هند به بندر چابهار گفت: امسال 10 هزار تی ائی یو کانتینر از مبدا هند وارد بندر چابهار شده‌ است که البته این عدد تنها مربوط به مسیر هند - بندر چابهار است و از مسیر بنادر هند بار وارد سایر بنادرایران شده‌ است. بنابراین این جریان کالا و بار بین بنادر ایران و هند برقرار بوده در بنادر شمال هم همین طور است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌هایی که وجود دارد حداکثر استفاده را داشته باشیم و علاوه بر آن ظرفیت‌سازی هم باید انجام شود. وقتی مباحث تحریمی رامطرح می‌کنیم یعنی در جاهایی محدودیت داریم. اما مهم این است که در همین شرایط هم از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر چابهار شاهد افزایش روند تخلیه و بارگیری بار هستیم، ادامه داد: همچنین امسال میزان ترانزیت در بنادر شمالی بیش از 20 درصد رشد داشته است. اعداد گویای این است که تردد بار از بنادر روسیه به ایران در حال افزایش است و در بنادر جنوب هم شاهد همین روند هستیم.

اسلامی افزود: وقتی از الگوی توسعه تجارت با کشورهای cis، افزایش تردد بار از کریدور شمال – جنوب صحبت می‌کنیم این یک تفکر در جریان است. حال اینکه ممکن است امسال با چند کشور رشد تردد بار داشته باشیم و در کشورهایی هم پیشرفت آنچنانی نداشته باشیم و مهم این است که این تفکر باید کار کند.

وی درباره امضای قرارداد بلند مدت با اپراتور هندی برای بندر شهید بهشتی چابهار تاکید کرد: در قرارداد با هندی‌ها یک بحث همکاری‌های راهبردی است که در سطح کلان دنبال می‌شود و مربوط به یک سازمان نمی‌شود و مباحث دپیلماسی را سایر دستگاه‌های کشور دنبال می‌کنند. در کشوری مانند ایران و جایی مانند چابهار مهم این است که بین کشورها اراده همکاری وجود دارد. نکته دوم این است که برای اینکه قرارداد منعقد شود، اراده‌ای وجود دارد و اینکه همکاری قبل از قرارداد با هندی‌ها جاری و ساری است.

معاون سازمان بنادر گفت: در همین شرایط تحریمی ایران، یک سری تجهیزات بندری وارد چابهار شده و هندی‌ها در تلاش هستند که سایر تجهیزات را وارد کشور کنند و با توجه تحریم‌ها این قرارداد بین هند و ایران در تاریخ اعلام شده منعقد می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد