اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ایران خودرو برای تغییر قیمت این خودرو تصمیم قطعی گرفت

ایران خودرو تصمیم خود را برای تغییر قیمت یک محصول دیگر گرفت.

به گزارش سایت طلا، ایران خودرو تصمیم خود را برای تغییر قیمت یک محصول دیگر گرفت.

ایران خودرویی ها قصد دارند از این به بعد دنا پلاس را با موتور EF۷ P در اختیار مشتریان خود قرار دهند و تولید این خودرو با موتور EF۷ را متوقف کند.

آبی های جاده مخصوص در حالی برنامه ریزی های خکد را برای توقف تولید دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی انجلم داده اند که پیش تر در اولین دور از فروش خودرو با مکانیزم نوبت دهی در سال جاری، دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی و گیربکس دستی را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

این خودروساز در سال جاری بخشی از اولویت های این خودرو در تابستان و همچنین بخشی اول و دوم پاییز ۱۴۰۲ را تحویل دادند که برای واگذاری باقی مانده اولویت های پاییز و همچنین زمستان سال جاری دست نگه داشتند تا دنا پلاس را با تغییرات جدید در دسترس ثبت نام کنندگان قرار دهند.

مساله رشد قیمت کارخانه ای دنا پلاس با گیربکس دستی دلخواه مشتریان نیست و اسباب نارضایتی ثبت نام کنندگان را فراهم می کند.

براساس اعلام آبی های جاده مخصوص فاصله قیمت میان دنا پلاس با موتور EF۷ P با گیربکس دستی و دنا پلاس با موتور EF۷ معمولی حول و حوش ۷۰ میلیون تومان است.

البته این میزان افزایش قیمت کارخانه ای در مقابل رشد حدود ۲۰۰ میلیون تومانی تارا V۱ با گیربکس دستی چندان زیاد به نظر نمی رسد با این حال متقاضیان دنا پلاس ترجیح می دهند همان خودرویی که برایش نام نویسی کرده اند را تحویل بگیرند.

این اقدام ایران خودرو همانند سایر اقدامات این خودروساز در جایگزین کردن محصولی با محصول دیگر متقاضیانی که در دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه نام نویسی کرده اند را شوک زده می کند.

البته گیربکس دنا پلاس با موتور EF۷ P, از نوع ۶ سرعته دستی است و به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص در حال برنامه ریزی برای خداحافظی با گیربکس پنج سرعته دستی نیز هستند.

البته به نظر می رسد بخشی از اقدام خودروساز ساکم کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص ناشی از ارتقای استانداردهای خودرویی باشد.

اما فراموش نکنیم بخشی هم بخاطر زیان انباشته این خودروساز و تلاش برای فرار از باتلاق زیان دهی است.

اگر سیاست گذار خودرویی زمینه را برای کنار گذاشتن سیاست قیمت گذاری دستوری فراهم می کرد یا اینکه شرایط تعیین قیمت کارخانه ای خودرو را به گونه ای رقم می زد تا ایران خورو و سایپا نه تنها زیان تولید به خود نبینند که سود هم در صورت های مالی خود ثبت کنند، آنگاه شاید ایران خودرویی‌ها به فکر ایجاد تنوع در سبد محصولاتی خود می افتادند و تنوع قیمت را در دسترس متقاضیان قرار می دادند.

حال باید منتظر واکنش ثبت نام کنندگان و بازار در قبال تصمیم قطعی ایران خودرو برای افزایش قیمت کارخانه دنا پلاس با موتور EF۷ P و گیربکس دستی بمانیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد