اونس طلا2337.71
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

استفاده از فیلترشکن در ایران رسما ممنوع اعلام شد

با مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی در جلسه راهکار های مقابله با پالایش شکن‌ها، استفاده از فیلتر شکن ممنوع اعلام شد.

به گزارش سایت طلا، با مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی در جلسه راهکار های مقابله با پالایش شکن‌ها، استفاده از فیلتر شکن ممنوع اعلام شد.

افراک

با عنایت به آخرین اخبار داخلی، در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی مقرر شد تا استفاده از هرگونه فیلتر شکن و تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی ممنوع شود مگر تنها در مواردی که مجوز قانونی دریافت شود.

مصوبه ممنوعیت استفاده از فیلترشکن

طبق اعلام شورای عالی فضای مجازی، کارگروهی متشکل از رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات، نماینده سپاه پاسداران و دو نفر از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی برای بررسی ساماندهی وضعیت ابزارهای پالایش شکن در این جلسه حضور داشته‌اند و نتایج نهایی را به شورای عالی ارسال کردند.

علاوه بر مصوبه ممنوعیت استفاده از فیلترشکن ها مقرر شد تا تبلیغات اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی ممنوع اعلام شود و بر اساس بند یک این مصوبه، وزارت ارشاد ملزم خواهد بود با همکاری وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات ظرف مدت حداکثر یکماه طرحی را برای ترغیب تولید کنندگان محتوا و کسب و کارهای فعال در پلتفرم‌های خارجی به منظور فعالیت و کوچ آنها به پلتفرم‌های داخلی آماده کند.

در این طرح قید شده این که بستر مورد نظر باید به نحوی طراحی شود که ظرف مدت حداکثر ۶ ماه، حداقل ۵۰ درصد از تولید کنندگان محتوا و کانال های پر مخاطب داخل ایران، بستر فعالیت خود را از پلتفرم های خارجی به داخلی منتقل کنند.

ارائه خدمات دولتی تنها در پلتفرم های داخلی

در بند ۳ این مصوبه تأکید شده است که وزارت ارتباطات موظف است با همکاری کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و ظرف مدت حداکثر ۶ ماه خدمات ضروری دولتی را به صورت انحصاری تنها در بستر پلتفرم های داخلی ارائه دهد.

همچنین تنظیم گران بخشی موظف خواهد بود که با هدف رفع نیازها و ایجاد تنوع، تمامی پلتفرم های پرطرفدار خارجی را شناسایی کرده و برای دسترسی به خدمات مفید، قالب فنی آنها را برای ایجاد پلتفرمی حکمرانی پذیر بررسی و ضوابط را به مرکز ملی ارائه کند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف خواهد بود که به منظور مقابله با تحریم‌های ظالمانه خارجی، خدمات تحریم شکن را به صورت رایگان و با اخذ مجوز به بخش های خصوصی ارائه دهد.

با توجه به ممنوعیت استفاده از فیلترشکن ها و مصوبات اخیر، موضوع اینترنت ملی و قطع خطوط اینترنت بین الملل و ایجاد محدودیت‌های فراگیر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است. نظر شما کاربران گرامی سایت گجت نیوز در رابطه با این مصوبه چیست؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد