اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس آمریکا

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه به شورای امنیت ضمن رد ادعاهای بی اساس نماینده آمریکا، طرح این ادعاها را بهانه‌ای خواند که آمریکا از آن برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی و تجاوز نظامی خود به یمن استفاده می‌کند.

به گزارش سایت طلا،امیرسعید ایروانی سفیر و‌ نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت ادعاهای بی اساس نماینده آمریکا علیه ایران را رد کرد.

در این نامه آمده است: پیرو مکاتبه مورخ 15 ژانویه 2024 (S/2024/64)، مایلم مجددا به یک ادعای بی‌اساس دیگر که نماینده ایالات متحده علیه کشورم مطرح کرده است، پاسخ دهم. در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که در 14 فوریه 2024 ذیل دستور کار وضعیت خاورمیانه (S/2024/9548) برگزار شد، متأسفانه بار دیگر نماینده ایالات متحده آمریکا با انتشار اطلاعات نادرست و ایراد اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت یمن و دریای سرخ، از تریبون شورای امنیت برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته‌فکرانه خود سوءاستفاده کرد.

در این نامه عنوان شده است: ایران این اتهامات بی‌اساس را قاطعانه رد می‌کند و آنها را بهانه‌ای می‌داند که ایالات متحده از آن برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی و تجاوز نظامی خود به یمن استفاده می‌کند. همانطور که در نامه مورخ 15 ژانویه 2024 تصریح شد، ایران همچنان به پایبندی خود به قطعنامه‌های 2140 (2014) و 2216 (2015) شورای امنیت متعهد است و هیچ‌گونه فعالیتی مغایر با این قطعنامه‌ها، از جمله فروش یا انتقال تسلیحات، انجام نداده است. علاوه بر این، ایران همواره از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک دفاع می‌کند و بر تعهد خود به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید دارد.

ایروانی در این نامه اعلام کرده است: ایران بار دیگر تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس و استفاده غیرقانونی از زور در یمن را محکوم می‌کند؛ این تجاوز نظامی آشکارا حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض می‌کند و تهدیدی جدی برای صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

در نامه مذکور عنوان شده است: استناد به دفاع از خود ذیل ماده 51 منشور سازمان ملل توسط ایالات متحده و انگلیس برای توجیه اقدامات غیرقانونی خود با هدف گمراه‌سازی صورت‌ می‌پذیرد، و طبق قوانین بین‌المللی فاقد مشروعیت است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد