اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری که تغییر قیمت سکه را رقم زد

قیمت سکه عصر دیروز با 32 میلیون و 900 هزار تومان بسته شد که نسبت به روز شنبه 100 هزار تومان ارزان شده بود.

به گزارش سایت طلا،طبق آنچه که اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته دو نیمه متفاوت را تجربه کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سکه امامی در نیمه اول مسیر صعود را دنبال کرد و تا مرز ۳۳ میلیون و 300 هزار تومان بالا رفت؛ اما در نیمه دوم مرکز مبادله ایران اعلام کرد که این مرکز در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ عرضه گسترده سکه را آغاز خواهد کرد.

با انتشار این خبر خریداران از بازار خارج شدند و جوفروش در بین سکه‌بازان حکم فرما شد. در همین راستا قیمت سکه عصر دیروز با 32 میلیون و 900 هزار تومان بسته شد که نسبت به روز شنبه 100 هزار تومان ارزان شده بود.

نکته مهم این بود که وقتی خبر انتشار عرضه سکه بانک مرکزی برای اولین بار منتشر شد حباب سکه تا کانال ۱۴ درصد کاهش یافت و کف ۱۴ درصدی را به عنوان پایین‌ترین سطح حباب سکه در سال جاری را ثبت کرد.

فعالان بازار می‌گویند در شرایط کنونی به نظر می‌رسد عرضه سکه‌ توسط نهاد سیاستگذار جلوی نوسان صعودی سکه را تا حدودی بگیرد. از سوی در صورتی که دلار رشد زیادی نکند سکه آرایش نزولی خواهد گرفت.

به عقیده برخی از تحلیلگران سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان را پیش‌روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا نیمه کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد