اونس طلا2315.37
مظنه14,806,000
18 گرم3,417,900
ارزش سکه33,357,918
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

سرمایه‌گذاران طلا بخوانند؛گرانی قیمت طلا ادامه دارد

تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد و می‌تواند تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را بالا ببرد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز بالاتر از سطح 2000 دلار باقی مانده است. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تورم در این کشور بالاتر از حد انتظار است، بنابراین بازارهای مالی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ناامید شده‌اند و احتمال می‌دهند این روند از ماه ژوئن آغاز شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش به 2021 دلار رسید

پس از اینکه داده‌های وزارت بازرگانی ایالات‌متحده نشان داد که خرده‌فروشی‌ها در ماه گذشته ۰.۸ درصد کاهش یافته است که بزرگترین کاهش از فوریه ۲۰۲۳ بوده است، طلا در روز پنجشنبه حدود ۰.۶ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که خرده‌فروشی ۰.۱ درصد کاهش یابد.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه‌تر کرد.

هفته گذشته، پس از اینکه داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافته است، شمش به پایین‌ترین حد دو ماهه سقوط کرد اما پس از کاهش بیش از حد انتظار خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ژانویه، بخشی از ضرر خود را در اواخر هفته جبران کرد.

شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا 0.3 درصد در ژانویه افزایش ماهانه داشته است، در حالی که در دسامبر با یک کاهش 0.1 درصدی مواجه بود. این رقم بیشترین افزایش از اوت 2023 را نشان می‌دهد

بازارها پیش بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری میلادی پایین بیاورد اما زمانبندی آن مشخص نیست. تاخیر در پایین آوردن نرخ بهره بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد و هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد.

بانک مرکزی چین تصمیم خود در مورد نرخ بهره را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود هیچ تغییری در سیاست‌های این بانک صورت نگیرد. سرمایه‌گذاران همچنین تحولات مربوط به محرک‌های مالی جدید مقامات چینی را در ماه‌های آینده زیر نظر دارند.

از طرف دیگر، تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد و می‌تواند تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را بالا ببرد.

تحلیلگر بازار IG، ییپ جان رانگ می‌گوید، با توجه به تحولات ژئوپلیتکی اخیر که نشان از طولانی شدن تنش‌ها دارد، ویژگی امنیت طلا دوباره پررنگ شد.

سازمان تجاری دریایی انگلیس روز یک‌شنبه اعلام کرد به یک کشتی باری انگلیس در باب‌المندب حمله شده و تمامی خدمه از آن خارج شده‌اند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 1.32 درصد کاهش به 23 دلار و 17 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.32 درصدی 906 دلار و 76 سنت معامله می‌شود.

طبق گزارش رویترز، معامله‌گران انتظارات خود را از کاهش نرخ بهره آمریکا از مارس تا ژوئن عقب انداخته‌اند. بر اساس گزارش، بازارها در حال حاضر ۷۷ درصد احتمال کاهش در ماه ژوئن را دارند.

اکنون تمرکز بازار به سوی این نشست در روز چهارشنبه معطوف شده است. رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفته آمار بیشتری نیاز دارد تا متقاعد شود که فشارهای تورم واقعا کاهش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد