اونس طلا2336.43
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,800,000
ربع14,800,000
گزارش آگهی

چه روش هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری تتر وجود دارد؟

دنیای ارزهای دیجیتال باوجود تمام ملاحظات امنیتی که در آن رعایت‌شده است، اما همچنان کاربران و فعالان زیادی در آن وجود دارند که به دلیل عدم شناخت مسئله مهندسی اجتماعی، درگیر کلاهبرداری و کلاهبرداران هستند.

دنیای ارزهای دیجیتال باوجود تمام ملاحظات امنیتی که در آن رعایت‌شده است، اما همچنان کاربران و فعالان زیادی در آن وجود دارند که به دلیل عدم شناخت مسئله مهندسی اجتماعی، درگیر کلاهبرداری و کلاهبرداران هستند. جذابیت فوق‌العاده بازار رمزارزها و حجم معاملات و سرمایه در گردش بازار ارزها دیجیتال، چشم تمام سارقین و کلاهبرداران دیجیتالی را به آن دوخته است. ازاین‌رو لازم است هر کاربر هنگام سرمایه‌گذاری روی این بازار، مثلا خرید تتر، با تکنیک‌ها و اصول امنیتی مهمی که می‌بایست رعایت کند، آشنا باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری تتر صحبت کنیم.

تتر چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

احتمالا شما نیز با تتر آشنا هستید. تتر با نماد USDT، یک استیبل کوین محبوب است که همین موضوع سبب خاص بودن آن شده است. اصولا یک استیبل کوین که دارای پشتوانه طلا، دلار یا هر ارز دیگری است، در طول زمان ثابت است و نوسان بسیار کمی دارد. اهمیت تتر از آنجایی مشخص می‌شود که یک ارز مجازی پایه برای خرید و فروش محسوب می‌شود. دلیل این موضوع نیز ساده است؛ هر تتر برابر با یک دلار آمریکا است و خرید تتر باعث‌شده تا همواره به‌عنوان یک ارز پایه مشابه دلار، اما با هویتی کاملا دیجیتال شناخته شود.

چالش سرقت دیجیتالی و کلاهبرداری ارزهای مجازی

حالا که با تتر و دلایل اهمیت آن به‌عنوان یک ارز پایه در دنیای رمزارزها آشنا شدیم، باید بدانید که کلاهبرداران اینترنتی، طی چند سال اخیر به‌شدت رشد کرده‌اند و در روش‌های سرقت و کلاهبرداری خود نیز بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند. اگر با موضوع مهندسی اجتماعی آشنا باشید، می‌دانید که این موضوع اصولا وابسته به امنیت نیست؛ بلکه وابسته به فهم دیجیتالی و درک کاربر از رعایت اصول ایمنی است.

در دنیای واقعی شاید بارها پیام‌های مشکوکی از طریق ایمیل یا تلفن همراه خود دریافت کرده باشید و در همان نگاه اول مطمئن‌شده باشید که این پیام توسط افراد کلاهبردار ارسال‌شده است. ماهیت کلاهبرداری تتر نیز به همین شکل است؛ یک کاربر هنگام خرید تتر ممکن است در تور کلاهبرداران قرارگرفته باشد و به همین دلیل نیاز است تا پیش از خرید این ارز، با نکات مهمی آشنا باشد.

چگونه از کلاهبرداران تتر در امان باشیم؟

اگر توجه کرده باشید، تکیه این مطلب روی موضوع مهندسی اجتماعی بود. این واژه برای بسیاری از مردم، حتی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نیز ناآشنا به نظر می‌رسد. در تعریف مهندسی اجتماعی باید گفت که این مسئله به کلیه روش‌هایی اشاره دارد که به‌واسطه آن، کاربر ناآشنا به مسائل امنیتی در دام کلاهبرداران افتاده و با روش‌های خاصی، اعتماد وی جلب می‌شود تا خواسته کلاهبرداران را انجام دهد.

کلاهبرداری USDT به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و هر کاربر ممکن است با گونه‌ای از این اقدامات روبرو شده باشد. در ادامه به روش‌هایی که می‌توان به‌وسیله آن‌ها از کلاهبرداران تتر در امان ماند اشاره می‌کنیم:

خرید تتر را فقط از صرافی‌های مطمئن و قابل اعتماد انجام دهید

اولین گام در جلوگیری از کلاهبرداری تتر این است که خرید آن را فقط از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر انجام دهید. شاید بارها و بارها با آگهی‌های تبلیغاتی مختلفی روبرو شده باشید که وعده پرداخت مبالغ هنگفتی تتر در قبال انجام یک کار ساده مثل فالو کردن یک پیج یا موارد مشابه را داده باشند. به‌هیچ‌وجه نباید به چنین چیزهایی اعتماد کنید. در این موارد نه‌تنها ممکن است هیچ تتری دریافت نکنید، بلکه احتمال هک شدن کیف پول شما نیز وجود دارد.

اطلاعات شخصی حساب یا ولت خود را به هیچ‌کس اعلام نکنید

گام مهم بعدی این است که همیشه به یاد داشته باشید، اطلاعات حساس ولت خود را به شخص دیگری ندهید. اعتماد بی‌جا تاکنون بلای بزرگی بر سر سرمایه‌گذاران مختلف آورده و جز پشیمانی و ناراحتی، هیچ عواید دیگری نداشته است. شما در خرید تتر نیاز به کمک کس دیگری ندارید و اگر چیزی را نمی‌دانید، پیش از آن در گوگل جستجو کرده و ابهامات خود را رفع کنید.

روی پیام‌های حاوی لینک مخرب کلیک نکنید

اگر می‌خواهید صبح یک روز دل‌انگیز هنگامی‌که با شادمانی ولت خود را چک می‌کنید، با عدد 0 روبرو نشوید، هیچ‌وقت روی لینک‌های ناشناس و مشکوک کلیک نکنید. این لینک‌ها ممکن است تحت‌عنوان پیام کوتاه، ایمیل و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا هر موضوع دیگری ارسال شوند.

هنگام خرید تتر به جعلی نبودن اطلاعات صفحه دقت کنید

لازم است که هنگام خرید تتر، موارد مهمی همچون آدرس کنتراکت تتر، لوگو تتر، آدرس صفحه یا سایت، میزان معاملات و گردش روزانه این توکن دقت کنید. اگر به موارد مشکوکی برخوردید یا چنین اطلاعاتی در دسترس نبود و یا حتی لوگوی تتر آن چیزی نبود که باید باشد، از انجام تراکنش خودداری کنید؛ زیرا احتمالا با یک صفحه فیشینگ روبرو هستید.

تأیید دومرحله‌ای حساب خود را فعال کنید

هر حساب کاربری در هر پلتفرمی، دارای تنظیم قابلیتی جهت افزودن تأیید دو مرحله‌ای است. حتماً مطمئن شوید که تأیید دو مرحله‌ای حساب خود را فعال کنید. اگر نمی‌دانید تأیید دو مرحله‌ای چیست، باید بگوییم که تأیید ۲ مرحله‌ای روشی برای احراز هویت کاربر در چند مرحله مختلف است تا امکان دستیابی افراد غیرمجاز منتفی شود.

سخن نهایی

در این مطلب به عمده روش‌های کلاهبرداری تتر اشاره شد. موضوع مهم این است که بدانید اهداف کلاهبرداران و سارقان دیجیتالی همیشه یکسان نیست. گاهی هدف آن‌ها ارائه توکن تقلبی در فرآیند خرید تتر توسط شماست و گاهی نیز قصد آن‌ها، سرقت تمام دارایی شما خواهد بود. همچنین کلاهبرداری این توکن ممکن است به انواع و اقسام روش‌های مختلف انجام شود. از مهندسی اجتماعی گرفته تا هک و نفوذ. بنابراین در خرید تتر باید نهایت دقت و حساسیت خود را به‌کار بگیرید و همچنین به موارد ذکرشده در این مطلب نیز دقت کنید. برای مثال می‌توانید خرید خود را از یک صرافی مطمئن و قابل‌اتکا انجام دهید.

لازم به ذکر است که محتوای این مطلب هیچ پیشنهادی نسبت به خرید ارز دیجیتال خاصی ندارد و طبیعتا سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها باید توسط افراد باتجربه و آگاه انجام شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد