اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

سکه در دو راهی / روند افزایشی قیمت سکه ادامه دارد؟

به عقیده برخی از تحلیلگران سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا نیمه کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد.

به گزارش سایت طلا،بازار سکه در روزهای پایانی هفته قبل شاهد قدرت‌نمایی جناح افزایشی بود. قیمت سکه امامی که در روزهای میانی هفته در نیمه کانال ۳۲ میلیون تومان قرار داشت طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر امروز به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر قیمت تتر هم دیروز تا ۵۵ هزار و ۹۵۰ تومان بالا رفت اما نتوانست مرز ۵۶ هزار تومان را بشکند و در زمان تدوین این گزارش در محدوده ۵۵ هزار و ۷۱۸ تومان به فروش رسید.

برخی از فعالان بازار می‌گویند اگر قیمت تتر در کانال ۵۶ هزار تومان تثبیت دهد می‌تواند تا میانه‌های این کانال نوسان کرده و این اتفاق می‌تواند نوسانات بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از موضوعاتی که عده‌ای از معامله‌گران همچنان به آن توجه دارند بحث عرضه اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد است. انتشار این اوراق با ملتهب شدن بازار از چهارشنبه ۱۱ بهمن آغاز شد و اگر چه این توانست تب هیجانی بازار را کنترل کند؛ اما انتقادهای نسبت به این اقدام در بین معامله‌گران وجود دارد.

برخی از تحلیلگران منتقد معتقدند که این سیاست پولی از سوی بانک مرکزی موجب شده خریداران سهام با نگرانی نسبت به خرید اقدام کنند. در واقع از نگاه این دسته گواهی سپرده با سود ۳۰ درصد از سوی بانک مرکزی عامل تهدید شناوری نقدینگی در بازار سرمایه است.

قیمت طلای جهانی هم هفته قبل مرز ۲ هزار دلار را از دست داد و تا ۱۹۸۵ دلار پایین آمد؛ اما بامداد امروز در حدود ۲۰۱۳ دلار معامله شد.

به عقیده برخی از تحلیلگران سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا نیمه کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد