اونس طلا2337.71
مظنه14,686,000
18 گرم3,390,200
ارزش سکه33,087,558
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

پیش بینی قیمت طلا / گرانی در راه است ؟

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد، قیمت طلا هم به سختی از 2000 دلار فراتر می‌رود.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در معاملات امروز افزایش یافته اما در آستانه دومین کاهش هفتگی قرار دارد. اطلاعات اقتصادی آمریکا در مورد بالا رفتن تورم دورنمای کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را کمرنگ کرده است.

قیمت طلا برای دومین افت هفتگی متوالی خود در روز جمعه پس از اینکه قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده به طرز شگفت‌انگیزی افزایش یافت، تعیین شد و معامله‌گران را به ارزیابی مجدد امید خود برای کاهش نرخ سوق داد، اگر چه طلا بخشی از زیان‌های پس از افت هزینه‌های مصرف‌کننده را جبران کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 10 دلار افزایش به 2013 دلار رسید.

شاخص دلار افزایش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم رو به افزایش است. بدین ترتیب تمایل برای خرید طلا کاهش می‌یابد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد شاخص قیمت تولیدکننده در این کشور در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافته است. قیمت‌های مصرف‌کننده هم افزایشی بیش از حد انتظار داشته‌اند.

پس از اینکه داده‌های وزارت بازرگانی ایالات‌متحده نشان داد که خرده‌فروشی‌ها در ماه گذشته ۰.۸ درصد کاهش یافته است که بزرگترین کاهش از فوریه ۲۰۲۳ بوده است، طلا در روز پنجشنبه حدود ۰.۶ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که خرده‌فروشی ۰.۱ درصد کاهش یابد.

داده‌ها نشان می‌دهد که مطالبات بیکاری با ۸۰۰۰ کاهش به ۲۱۲ هزار مورد تعدیل فصلی برای هفته منتهی به ۱۰ فوریه و اندکی کمتر از برآورد ۲۲۰ هزار نفر است. قیمت‌های وارداتی ایالات‌متحده در ماه ژانویه در بحبوحه افزایش هزینه‌های نفت و سایر کالاها بیشترین افزایش را در نزدیک به دو سال اخیر داشته است.

درست است که از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد، قیمت طلا هم به سختی از 2000 دلار فراتر می‌رود.

تاجران حالا 73 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن آغاز شود.

رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز پنجشنبه گفت این بانک نیاز به زمان بیشتری برای بررسی دورنمای کاهش نرخ بهره دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.28 درصد افزایش به 23 دلار و 48 سنت رسید و پلاتین با 0.98 درصد افزایش 909 دلار و 63 سنت معامله می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد