اونس طلا2319.01
مظنه14,847,000
18 گرم3,427,400
ارزش سکه33,450,291
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

قیمت طلا گوش به فرمان یک خبر!

بازار حالا منتظر یک گزارش تورم دیگر یعنی شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.

قیمت طلا روز گذشته نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود 1992 دلار باقی ماند زیرا معامله‌گران اظهارات متناقض مقامات فدرال رزرو ایالات‌متحده را در مورد داده‌های تورمی داغ‌تر از حد انتظار ژانویه که باعث کاهش امیدها به افت زودهنگام و بیشتر نرخ بهره شد، ارزیابی کردند.

طلا در آستانه دومین کاهش قیمت پیاپی هفتگی قرار دارد. افزایش غیر منتظره قیمت‌ مصرف‌کننده در آمریکا تاجران را نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ناامید کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 12 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2004 دلار رسید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به کاهش دارایی‌های صندوق قابل معامله طلا، اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو، افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا و بالا رفتن شاخص دلار، هیچ دلیل خاصی برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود ندارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد قیمت واردات در این کشور بیشترین افزایش را طی دو سال گذشته داشته و در این بین قیمت‌های مصرف‌کننده بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

بازار حالا منتظر یک گزارش تورم دیگر یعنی شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.

پیش بینی می‌شود قیمت طلا تا محدوده 1970 تا 1960 دلار هم کاهش یابد.

گزارش کاهش خرده فروشی در آمریکا قیمت طلا را حدود 0.6 در روز پنجشنبه بالا برده بود. خرده فروشی در آمریکا بیشترین کاهش ماهانه را در ژانویه از فوریه 2023 تجربه کرد.

رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا در روز پنجشنبه گفت این بانک آماده کاهش نرخ بهره نیست و احتمالاً دو بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را پایین بیاورد.

اجلاس بعدی فدرال رزرو در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود مقامات این بانک نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارند. تاجران امیدوارند اولین کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن صورت بگیرد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.28 درصد افزایش به 23 دلار و 2 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.38 درصدی 897 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو روز چهارشنبه اظهار کرد که مسیر بازگشت فدرال‌رزرو به نرخ هدف تورم ۲ درصدی خود همچنان در مسیر قرار خواهد گرفت، حتی اگر افزایش قیمت‌ها در چند ماه آینده اندکی بیشتر از حد انتظار باشد و بانک مرکزی باید نسبت به انتظار طولانی قبل از کاهش نرخ بهره محتاط باشد.

این اعلام بعد از آن بود که یک شگفتی صعودی در تورم ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده به طور سالانه ۳.۱ درصد افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی‌ها برای افزایش ۲.۹ درصدی بود. طلا پس از این داده‌ها حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه آن از چهارم دسامبر بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد