اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش وزیر نفت به انفجار‌های امروز + فیلم

وزیر نفت با اشاره به انفجارهای امروز در دو خط لوله گاز گفت: قول می‌دهیم تا غروب امروز همه این خطوط بازسازی و تعمیر شوند و در مدار تولید قرار بگیرند.

جواد اوجی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار دو خط لوله از بامداد دیشب تا امروز گفت: دیشب حدود ساعت یک بامداد توسط عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی برای خطوط انتقال گاز شبکه‌های سراسری ما در دو سه منطقه انفجار صورت گرفت و از همان ساعات اولیه همکارانمان در شرکت ملی گاز پای کار بودند، از قبل هم روی همه تاسیسات نفتی و گازی خود آمادگی داشتیم؛ چون می‌دانستیم این‌ها با اتفاقاتی که در منطقه افتاده و این راهپیمایی عظیمی که مردم در ایام ۲۲ بهمن داشتند، این‌ها تلاش می‌کنند برای مردم چالش درست کنند.

در ساعات اولیه بامداد که انفجار خطوط گاز شبکه سراسری ما در چند نقطه رخ داد، به حول قوه الهی با آمادگی که از قبل داشتیم آرایش شبکه را تغییر دادیم و تیم‌های عملیاتی ما سریع در همان ساعات اولیه در منطقه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارات جانی نداشته است، گفت: همکاران از همان بامداد مشغول هستند خوشبختانه یکی از اهدافی که دشمن دنبال می‌کرد قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور بود که این اتفاق نخواهد افتاد و با تلاش و پیگیری همکاران ما و نیروهای عملیاتی ما از قبل هم روی همه تاسیسات نفتی و گازی آماده‌باش بودیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد:‌ ان‌شا‌الله تا این لحظه هم به جز تعدادی روستا که نزدیک به خطوط انتقال بودند و گازشان قطع شده است قطعی نداشتیم که همکاران ما قول دادند تا قبل از ظهر آنها هم وصل شوند قول می‌دهیم تا غروب امروز همه این خطوط بازسازی و تعمیر شوند و در مدار تولید قرار بگیرند، بنابراین با تلاش همکاران جای نگرانی برای مردم عزیز نیست.

وی یادآور شد: اگر یادتان باشد ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ هم همین اتفاقات رقم خورد ۴ خط از شبکه سراسری ما را زدند‌، آن زمان هم من مدیرعامل شرکت گاز بودم با تلاش همکاران نگذاشتیم برای گاز هیچ شهر و روستایی مشکلی پیش بیاید.

اوجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره توسعه میادین نفتی و گازی در دولت سیزدهم، گفت: عقد قرارداد و عملیات اجرایی چند میدان نفتی و گاز را انجام دادیم و برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسید.

وزیر نفت با اعلام خبر امضای قرارداد و آغاز عملیات اجرایی ۸ میدان نفتی و گازی جدید تا پایان سالجاری خاطرنشان کرد: ارزش این قراردادها ۱۴ میلیارد دلار است. فرآیند توسعه میادین نفتی و گازی ۱۴ مرحله دارد که هفت مرحله آن در حوزه مسوولتی وزارت نفت است. با تذکری که رهبری معظم انقلاب دادند امیدوارم این مسیر کوتاه شود. در این دولت فرآیند ۴۰ تا ۴۵ ماهه توسعه میدان‌های نفتی و گازی به کمتر از ۲۰ ماهه رسیده است که در تلاشیم این زمان به کمتر از ۱۲ ماه کاهش یابد.

اوجی با اشاره به هدف‌گذاری ۲۵ ساله برای توسعه میادین بزرگ نفتی و گازی کشور یادآور شد: نمونه این میادین میدان بزرگ نفتی آزادگان است که به طور مشترک با عراق در دست داریم. میزان برداشت از این میدان در حال حاضر روزانه ۲۵۰ هزار بشکه است که به زودی به ۵۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

وی در مورد واگذاری پروژه‌های نفتی و گازی به شرکت‌های داخلی، گفت: رهبری در این زمینه تذکر دادند ما هم اولویت را به شرکت‌های توانمند خصوصی داخلی داده‌ایم و بعد از استفاده حداکثری از توان این شرکت‌ها سراغ نهادهای حاکمیتی می‌رویم. در قراردادهای اخیر توسعه میادین بالادستی نفت و گاز و پایین دست در حوزه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها نیز عمدتا از شرکت‌های بخشی خصوص استفاده کرده‌ایم.

وزیر نفت گفت: اخبار و سخنان تهدیدآمیز مقامات سیاسی آمریکا و سایر کشورهای غربی و برنامه‌هایی که برای ضربه به منافع ایران، هدف‌گذاری و اعلام کرده بودند را رصد و دنبال کردیم و مبنای تصمیمات‌مان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه حملات سایبری و انفجار خطوط انتقال و پالایشگاه‌ها از جمله اهداف تروریستی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و داخلی آن است، گفت: در اتفاقی که بامداد امروز افتاد ۵۰۰ نفر از همکارانم در آماده‌باش بودند تا تیم‌های امنیتی و خنثی‌سازی بمب در منطقه کارشان پایان یابد تا به سرعت وارد کار شوند. زمان برگشت خطوط منفجر شده به مدار سراسری بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت خواهد بود. شما این حجم از آمادگی ایران را با کشور ترکیه مقایسه کنید. با انفجار خطوط انتقال گاز در این کشور ۲۰ روز زمان نیاز دارند که اقدامات ترمیمی و اصلاحی را انجام دهند و گاز قطع شده را به شبکه سراسری کشورشان برگردانند.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد