اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لحاظ الگوی تخصصی برای صرافان و طلافروشان

براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی، هر صنف باید به طور تخصصی صورت حساب صادر کند اما اگر این امکان برای آنها فراهم نشده باشند باید از الگوی عمومی تبعیت کنند. بر همین اساس برای سه صنف صرافان، طلافروشان و پیمانکاران الگوی تخصصی تعریف شده است.

به گزارش سایت طلا، براساس ماده یک قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صورت حساب الکترونیکی، صورتحسابی است دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی که در سامانه مودیان ثبت می شود. مشخصات و اقلام اطلاعاتی صورتحساب الکترونیکی متناسب با نوع کسب و کار توسط سازمان تعیین و اعلام می شود.

براین اساس کسب و کاری که برای آن الگوی تخصصی در نظر گرفته نشده باشد، می تواند از الگوی عمومی برای صدور صورت حساب‌های الکترونیکی استفاده نماید و همه صورت حساب‌ها حداقل می بایست براساس استاندارد مربوطه به سازمان امور مالیاتی ارسال شود.

به گفته محمد برزگری رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی، در حال حاضر به غیر از الگوی فروش عمومی که به عنوان الگو شماره یک شناخته می‌شود، شش الگوی تخصصی نیز تعریف شده است.



بر این اساس اولین صنفی که برای ایجاد الگوی تخصصی صدور صورت حساب الکترونیکی اقدام کرده است، صنف صرافان هستند که الگوی شماره دو در قالب فروش ارز برای آنها تعبیه شده و الگو اختصاصی شماره سه مربوط به طلافروشان و الگوی تخصصی شماره چهار هم برای فعالیت های پیمانکاری تعریف شده است. همچنین الگوی پنجم برای قبوض خدماتی،

الگوی ششم برای بلیط هواپیما و الگوی هفت برای فروش صادراتی تعریف شده است.
علت تعریف یک الگوی اختصاصی برای صرافان و طلافروشان این مسئله عنوان شده است که اصل کالایی که این اشخاص به فروش می‌رسانند از مالیات ارزش افزوده معاف است. به طور مثال اصل طلا از مالیات ارزش افزوده معاف است و تنها سود، حق العمل یا کارمزد مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود همچنین درخصوص فعالیتهای صرافی تفاوت قیمت خرید و فروش در زمان تبدیل ارز مشمول مالیات بر ارزش افزوده است به همین دلیل برای این دو صنف اقدام به تعریف الگوی تخصصی برای صدور صورت حساب اکترونیکی شده است.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد