اونس طلا2337.71
مظنه14,941,000
18 گرم3,449,100
ارزش سکه33,662,073
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,600,000

رونمایی از لندکروز لیموزین در ایران! + عکس

خبر رونمایی از اولین لیموزین تشریفاتی ایرانی، بسیار سر و صدا به پا و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

۱۴ تیر ماه سال ۸۹، خبر رونمایی از اولین لیموزین تشریفاتی ایرانی، بسیار سر و صدا به پا و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این خودرو دستاوردی مهم در زمینه تولید خودروهای تشریفاتی در ایران، بعد از تولید خودروهایی مثل پژو ۴۰۵ و پارس لیموزین و سمند سریر محسوب می‌شد.

، لندکروزر لیموزین برای اولین بار در مجموعه کاخ سعدآباد رونمایی شد. بنابر شنیده‌ها، این خودرو توسط تیم خودروسازان جنوب، در کشور امارات تبدیل به یک خودروی ۵/۸ متری شده است. این خودرو جزو معدود لندکروزرهای سری ۱۰۰ در جهان محسوب می‌شود که تبدیل به لیموزین شده است.

تیم سازنده به عنوان یک مجموعه خصوصی و بنا به اظهار مدیریت آن، نماینده انحصاری شرکت The One Auto آمریکا شناخته می‌شد.

این لیموزین که با نام امپراطور شناخته می‌شد، جز اینکه کشیده و طویل‌تر شده بود و رینگ‌های اسپرتی داشت، تغییر خاصی را در نمای بیرونی تجربه نکرده بود. سبک تغییرات انجام شده به روش کشیده شدن شاسی و اصطلاحاً Stretch Limou بود. این روش چندین سال است که در ایالات متحده و بعضاً اروپا به کار می‌رود.

به نوعی می‌شود گفت که خاستگاه این تغییرات عجیب و غریب، ایالات متحده آمریکا است. هنوز هم در این کشور، افرادی هستند که خودروهای SUV و یا حتی کوپه خود را به لیموزین تبدیل می‌کنند!

فضاسازی کابین امپراطور مانند سایر پروژه‌های انجام گرفته در جهان، مبتنی بر پر زرق و برق بودن و شلوغ کاری بود. نورپردازی، چندین نمایشگر بزرگ و کوچک و چیدمان مبلمان و میزهای متعدد، از ویژگی‌های نمای داخلی امپراطور محسوب می‌شوند. ظرفیت تعداد سرنشین در این خودرو ۳۶ نفر اعلام شده بود!

پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری ۳۲ سوپاپه، وظیفه تولید قدرت در این خودرو را بر عهده داشت. این پیشرانه ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت امپراطور به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و وزن خالص آن به ۳۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد