اونس طلا2337.71
مظنه15,166,000
18 گرم3,501,000
ارزش سکه34,168,998
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم24,800,000
ربع15,000,000

2 عامل اقتصادی رشد قیمت ارز

به گفته یک عضو اتاق بازرگانی ایران در کشور ما معمولا در پایان سال به علت رشد خرید مواد اولیه و تامین نقدینگی، به طور معمول نرخ ارز رشد دارد، اما پیش‌بینی می‌شود مانند سال گذشته نرخ دلار تا قیمت‌ تعادلی قبلی کاهشی شود.

به گزارش سایت طلا،سید حمیدرضا‌ کمال علوی درباره‌ وضعیت اخیر بازار ارز اظهار داشت: با توجه به رخدادهای سیاسی و امنیتی اخیر مانند جنایت تروریستی کرمان، حمله انگلیس و آمریکا به یمن، حمله سپاه به مقر تروریستی پاکستان عراق و سوریه و درگیری‌های باب المندب شاهد ایجاد نوسان مقطعی در بازار ارز بوده‌ایم‌، البته بعد از رخ دادن هر اتفاق سیاسی، نرخ ارز نوسان اندکی را تجربه می‌کرد و بعد از آن دوباره به دامنه قبلی خود بازمی‌گشت.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات سیاسی اخیر، دلالان بیشترین سود را از بازار ارز کسب ‌کردند، ‌تعدادی از سفته‌بازان قصد دارند به بهانه تنش‌های سیاسی منطقه نرخ ارز را بالا ببرند و با جوسازی منجر به افزایش نرخ دلار شوند تا بیشترین سود را کسب کنند.

این فعال اقتصادی افزود: در کشور ما معمولا در پایان سال به علت خرید مواد اولیه و تامین نقدینگی به طور معمول نرخ ارز رشد دارد که موضوعی طبیعی است؛ اما خوشبختانه این موضوع نیز توسط بانک مرکزی تحت کنترل است.

علوی اضافه کرد:‌ پایان سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت دلار بود‌یم‌ اما با گذشت مدتی، با سیاست‌های بانک مرکزی نرخ ارز ریزش کرد، ‌امسال نیز امیدواریم نرخ ارز تا قیمت‌های قبلی ریزش داشته باشد و باید بدانیم که این افزایش نرخ دلیل و توجیه اقتصادی ندارد و صرفا سیاسی است.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اقدامات مؤثر بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز، تاکید کرد: ایجاد مرکز مبادله طلا و ارز ایران و اجرای سیاست تثبیت از جمله اقدامات مناسب بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز است، اما هنوز می‌توان اقدامات بیشتری در این مورد انجام داد.

وی اضافه کرد: هر اقدام بانک مرکزی که از سال گذشته انجام شد، ترمزی در برابر افزایش نرخ ارز بوده است و پیش‌بینی می‌شود مانند سال گذشته نرخ دلار تا قیمت‌ تعادلی قبلی کاهشی شود.

پایان پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد