اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماجرای تصویر تاریخی ناسا از فضانورد بدون اتصال و شناور در فضا ! + عکس

"بروس مک‌کندلس دوم" فضانورد آمریکایی ۴۰ سال پیش در ۷ فوریه ۱۹۸۴، نخستین راهپیمایی فضایی بدون اتصال را انجام داد! یک عکس باورنکردنی از این رویداد، مک کندلس را تنها و در فاصله ۲۵۰ مایلی به صورت شناور در فضا نشان می‌داد.

به گزارش سایت طلا، "بروس مک‌کندلس دوم" فضانورد آمریکایی 40 سال پیش در 7 فوریه 1984، نخستین راهپیمایی فضایی بدون اتصال را انجام داد! یک عکس باور نکردنی از این رویداد، مک کندلس را تنها و در فاصله 250 مایلی به صورت شناور در فضا نشان می‌دهد.

"مک‌کندلس" این کار را با استفاده از کوله پشتی حاوی نیتروژن که امکان کنترل حرکات رو برایش مهیا می‌کرد انجام داد و بیش از 300 فوت یا 90 متر از شاتل چلنجر فاصله گرفت و این عکس تاریخی را ثبت کرد.

ناسا در مقاله‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد این ماجراجویی 82 دقیقه‌ای انفرادی اعلام کرد بسیاری از مقامات آژانس فضایی ناسا نگران استفاده از کوله پشتی خودکششی در فضا بوده‌اند؛ راهپیمایان فضایی معمولاً از کابل‌های مخصوص برای اتصال خود به شاتل استفاده می‌کنند به همان شیوه‌ای که امروز کسانی که در ایستگاه فضایی بین المللی هستند، پیاده‌روی فضایی انجام می‌دهند.

از مک کندلس تا زمان مرگش در سال 2017 در سن 80 سالگی، اغلب در مورد این تجربه غیرعادی سؤال می‌شد که توسط فضانورد ناسا "رابرت ال گیبسون" با استفاده از دوربین هاسلبلاد ثبت شد.

مک کندلس که متولد بوستون درباره این تجربه حیرت‌انگیز می‌گوید: "من بیش از حد آموزش دیده بودم و فقط مشتاق بودم که بیرون رفته و پرواز کنم از طرفی خیلی احساس راحتی می‌کردم... خیلی سرد شد، دندان‌هایم به هم می‌خورد و می‌لرزیدم، اما این یک چیز بسیار جزئی بود."

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد