اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 تا از بهترین شغل‌های ترکیه را بشناسید

مدتیست که رفتن به ترکیه یکی از اهداف بسیاری از ایرانی‌ها شده است اما باید دید این کشور به چه مشاغلی نیاز دارد و یا به عبارتی کدام مشاغل در این کشور پردرآمدتر از دیگر کارهاست.

مدتیست که رفتن به ترکیه یکی از اهداف بسیاری از ایرانی‌ها شده است اما باید دید این کشور به چه مشاغلی نیاز دارد و یا به عبارتی کدام مشاغل در این کشور پردرآمدتر از دیگر کارهاست.

مهاجرت به هر کشوری دشواری‌های خاص خود را دارد. این‌که از کشور رو هم‌میهنان و دوستان و خانواده‌ات جدا و دور شوی به‌راستی کار بسیار سختیست، اما باید کاری کرد تا این سختی را تا جای ممکن کم کرد.

به گزارش رویداد۲۴ در این نوشته می‌خواهیم شما را با چند شغل پردرآمد آشنا کنیم تا اگر می‌خواهید شغلی گزینش کنید و یا در آن مهارت به دست آورید و قصد مهاجرت به ترکیه را هم دارید از آن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید برای کاریابی در ترکیه باید نکته‌ی مهمی را در نظر داشته باشید و آن این است که این کشور به اتباع خارجی اجازه‌ی داشتن برخی مشاغل را نمی‌دهد پس پیش از هر اقدامی در این مورد بیش‌تر بخوانید و پژوهش کنید.

کشور ترکیه هم مانند ایران در حوزه‌ی پزشکی مشاغل پردرآمد زیادی دارد.

شاید بدانید که ترکیه رتبه بالاتری نسبت به کشورهای دیگر خاورمیانه در زمینه تجهیزات درمانی و بیمارستانی دارد. به لطف وجود پزشکان ماهری که در بیمارستان‌های ترکیه وجود دارد، بیماران زیادی از کشورهای همسایه مانند عربستان، ایران، عراق و سایر کشورها برای درمان بیماری‌های خود به ترکیه سفر می‌کنند. از آن‌جایی که تبحر پزشکان ترکیه زبان‌زد شده است پزشک‌ها با تخصص‌های مختلف درآمد شایان توجهی دارند و یکی از ۱۰ شغل برتر در ترکیه است که اهمیت زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

۱- جراحی

جراح قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشد باید بداند که درآمد او از دست‌کم ۴۰ هزار لیر شروع شده و با توجه به جایگاه و رشته مربوطه جراح تا ۲۵۰ هزار لیر هم می‌تواند برسد.

۲-دندان‌پزشکی

شغل دیگر بسیار پردرآمد در ترکیه دندان‌پزشکیست. دندان پزشکانی که در زمینه درمان بیماری‌های فک و دندان مهارت دارند و یا به طور کلی متخصصین ارتودنسی هستند، می‌توانند در ترکیه درآمد خوبی داشته باشند؛ بنابراین، می‌توان دندان‌پزشک‌ها و ارتودنس‌ها را یکی از پردرآمدترین افراد در ترکیه دانست. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که درآمد متخصص ارتودنسی هم مانند پزشکان بستگی به میزان سابقه و جایگاه شغلی افراد دارد.

بهتر است بدانید برای اشتغال به کار در ترکیه با هر تخصصی یا باید دعوت به کار شده باشید یا اینکه مراحل اخذ مجوزهای اشتغال به کار را طی کرده باشید. ابته در صورتی که یک آپارتمان در ترکیه خریده باشید می‌توانید در این کشور حق شهروندی دریافت کنید و برای شروع به کار مراحل کمتر و ساده‌تری را می‌گذرانید و راحت‌تر جذب بازار کار خواهید شد.

۳-متخصص تغذیه

‌می‌دانیم که امروزه در میان تمامی کشورهای دنیا بحثتن‌درستی و حفظ تعادل وزن اهمیت بسیاری پیدا کرده است. کشور ترکیه نیز از این امر مستثنی نیست و متخصصین تغذیه در این کشور از جمله افرادی‌اند که می‌توانند درآمد بالایی را برای خود کسب کنند. مکان‌هایی که متخصصین تغذیه می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها می‌باشد. اما در صورتی که شما به‌عنوان متخصص، یک مطب شخصی برای خود دایر کنید مسلما به حقوق بالاتری دست پیدا می‌کنید و درآمد بیش‌تری در مقایسه با کار در بیمارستان خواهید داشت.

۴-دام‌پزشکی

ترکیه جزو کشورهاییست که حیوانات در آن اهمیت بسیار زیادی دارند درواقع حقوق آن‌ها به‌شدت به اندازه زیاد مورد توجه قرار دارد. همین موضوع سبب شده است تا دام‌پزشکان در این کشور درآمد زیادی داشته باشند تا جایی‌که می‌توان گفت دام‌پزشک‌ها در ترکیه از درآمد بالایی بهره می‌برند و امروزه دام‌پزشکی به یکی از شغل‌های پولساز در ترکیه تبدیل شده است. اما باید در نظر داشت اتباع خارجی اجازه فعالیت در رشته دام‌پزشکی را در این کشور ندارند و این امر براساس قوانین ترکیه می‌باشد. تنها شغل دامپزشکی نیست که برای فعالیت اتباع خارجی ممنوع است، بلکه مشاغل دیگری مانند مامایی، پرستاری، غواصی و خدمه کشتی هم از مشاغلی است که برای خارجی‌ها در ترکیه ممنوع است.

جالب است بدانید در ترکیه برخی مشاغل در حوزه‌ی پزشکی برای مهاجران ممنوع است که شامل موارد زیر است:

مشاغل ممنوعه در حوزه پزشکی و سلامت به ترتیب زیر است:

پرستاری

دندان‌پزشکی

دامپزشکی

مامایی

داروسازی

مسئول داروخانه

مدیریت بیمارستان دولتی و خصوصی

5- برنامه‌نویسی

از دیگر مشاغلی که معمولا در تمام دنیا و از جمله ترکیه پردرآمد است برنامه‌نویسیست.یک مهندس کامپیوتر یا الکترونیک می‌تواند درآمد قابل توجهی در ترکیه داشته باشد. در صورتی که شخصی دارای مهارت برنامه‌نویسی باشد می‌تواند مطمئن باشد که درآمد قابل توجهی خواهد داشت، زیرا این تخصص یکی از مشاغل پردرآمد و پرطرفدار در ترکیه به شمار می‌آید. اگر یک برنامه نویس هستید و می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، می‌توانید در شرکت‌های دولتی یا خصوصی اشتغال داشته باشید و مشغول به کار شوید و اگر علاقه‌ای به کار در شرکت نداشته باشید قادر خواهید بود به‌صورت پروژه‌ای با استفاده از دانش خود کسب درآمد کنید. معمولا برنامه‌نویس‌های پس از اینکه به درآمد خوبی رسیدند، اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند و بعد از خرید ملک در ترکیه، تابعیت و مجوز کار دریافت می‌کنند و سعی می‌کنند جذب مجموعه‌ها و شرکت‌های بزرگ ترکیه‌ای شوند؛ بنابراین برنامه‌نویسی یکی از ۱۰ شغل برتر در ترکیه است.

6-وکلا

گروهی دیگر که به قصد داشتن درآمد بیشتر تصمیم می‌گیرند به ترکیه مهاجرت کنند، وکلا هستند. این روزا که خرید ملک در استانبول و شهرهای دیگر ترکیه رونق گرفته است، افراد می‌توانند با خرید ملک، تابعیت گرفته و جذب شغل مورد نظرشان شوند. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که وکلای ایرانی نمی‌توانند به محض ورود به این کشور به کار وکالت بپردازند و باید پیش از شروع کار حتما نسبت به ترجمه رسمی شناسنامه اقدام کرده و یک دوره آموزشی را در ترکیه بگذرانند. درواقع وکالت هم جزو همان مشاغل ممنوعه در ترکیه است که همان‌گونه‌که اشاره کردیم باید در ابتدا در این کشور دوره‌هایی را بگذرانید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد