اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ این استان ها بارانی می شوند

بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد تا روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و طی این مدت افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه بر استان‌های مذکور در خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ بوشهر و نیمه غربی فارس نیز فعال است.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (١٩ تا ٢٢ بهمن) گفت: استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر مناطق کشور و وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس های مرتفع به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز خواهد بود.

وی با اشاره به ورود موج بارشی به مناطقی از ارتفاعات جنوب غرب و زاگرس جنوبی از شنبه (۲۱ بهمن) اظهارکرد: این وضعیت جوی موجب وقوع رگبار و رعدوبرق و افزایش سرعت باد طی شنبه و تداوم بارش‌ها در این مناطق طی یکشنبه (۲۲ بهمن) می‌شود. افزایش ابر و مه آلودگی طی شنبه و یکشنبه در ارتفاعات شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: طی پنجشنبه و جمعه استقرار هوای غالبا پایدار، آسمان صاف تا نیمه ابری و گاهی افزایش سرعت باد و شنبه و یکشنبه آسمان نیمه ابری، گاهی ابری و مه آلود و افزایش سرعت باد در ارتفاعات شمال تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه به کوهنوردان توصیه کرد: با توجه به بارش برف طی هفته گذشته و افزایش دمای هوا طی دو روز اخیر به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز، احتمال شکسته شدن نقاب های برفی و ریزش برف و بهمن وجود دارد بنابراین از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی و تردد و پیمایش به سمت آنان اجتناب شود همچنین از تردد و صعود در مسیرهای مستعد وقوع بهمن خودداری شود.

ضیاییان در پایان گفت: برای کمپینگ و شب‌مانی مجهز به تجهیزات گرمایشی و پوشش مناسب زمستانه جهت مواجه شدن با شرایط سرمایش شبانه باشید. در صورت وقوع مه تابشی طی ساعات شب و ساعات اولیه روز به جهت اجتناب از انحراف از مسیر پیمایش تا رقیق شدن مه از تردد پرهیز کنید. از بعدازظهر شنبه و طی یکشنبه شرایط جوی برای فعالیت‌های کوهنوردی و دره‌نوردی در ارتفاعات جنوب غرب، زاگرس جنوبی و بخش‌های جنوبی کشور مخاطره‌آمیز است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد