اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

هشدار ؛ عکس و کپی گرفتن از سند ملک ممنوع! + فیلم

اگر قصد فروش ملک را دارد و خریدار از شما درخواست کرد تا از سند کپی و یا عکس بگیرید به هیچ عنوان این درخواست را قبول نکنید و تنها شناسه یکتا و رمز تصدیق را برای استعلام سند به او اعلام کنید.

به گزارش سایت طلا، اگر قصد فروش ملک را دارد و خریدار از شما درخواست کرد تا از سند کپی و یا عکس بگیرید به هیچ عنوان این درخواست را قبول نکنید و تنها شناسه یکتا و رمز تصدیق را برای استعلام سند به او اعلام کنید.

حدود دو ماه قبل‌ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بابت تصویب طرح اعتباربخشی به اسناد رسمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام قدرردانی کرد و گفت: در مجموع حدود ۴ سال به مردم برای دریافت اسناد رسمی اراضی و املاک قولنامه‌ای فرصت داده شده است.

حسن بابایی ۱۸ آذرماه بیان کرد: با تصویب نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، سازمان ثبت مکلف است سامانه‌ای را فعال کند و در این سامانه مالکین اراضی و املاک قولنامه‌ای باید مدارک و مستندات مالکیت خود را با مهلت دو ساله بارگذاری کنند و دو سال بعد از بارگذاری مستندات نیز فرصت دارند که نسبت به دریافت سند اقدام کنند و در مجموع حدود ۴ سال به مردم برای دریافت اسناد رسمی اراضی و املاک قولنامه‌ای فرصت داده شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطر نشان کرد: نقل و انتقال‌های بعدی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد و در دفاتر اسناد رسمی به صورت قانونی ثبت می‌شوند و اگر این فرآیندها طی نشود، دعواهای مطرح در مراجع قضایی با اسناد عادی دیگر قابلیت استناد نخواهند داشت و این اسناد در دادگاه‌ها و ادارات هم قابل قبول نیستند، لذا اسناد عادی در اختیار مردم از اعتبار نمی‌افتند و در این فرآیند به مردم برای تبدیل آن‌ها به اسناد رسمی فرصت داده می‌شود.

پیشتر ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نقش جدید بنگاه‌ها پس از اجرایی شدن طرح طرح الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات مربوط به اموال غیر منقول گفته بود: بنگاه‌های معاملات ملکی باید بعد از به نتیجه رساندن معامله، پیش نویس آن را در سامانه‌ای که طراحی خواهد شد ثبت کنند و از این طریق دفاتر سند رسمی را صادر می‌کنند تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد