اونس طلا2300.7
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

فعلا کاتالیزوری برای تغییر قیمت‌ طلا وجود ندارد

تحلیلگران انتظار دارند انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و آن را تثبیت کند.

بازار طلا اکنون بیشتر تحت تاثیر تنش‌های غرب آسیاست و اونس جهانی همچنان بالای 2 هزار دلار معامله می‌شود.

کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را در معاملات روز سه شنبه افزایشی کرد و تا 2037 دلار بالا برد اما امروز قیمت طلا با نوسان جزئی کاهشی شد. تاجران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد روند کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار کاهش به 2034 دلار رسید

شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است. بدین ترتیب تمایل برای خرید طلا افزایش می‌یابد.

در حال حاضر، بیشترین چیزی که بر قیمت طلا تاثیر دارد، تنش‌های غرب آسیاست زیرا در زمان درگیری‌های سیاسی، طلا به عنوان دارایی امن محسوب می‌شود.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار طلا می‌گوید، بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب‌نشینی کرده و آمارهای اقتصادی قوی آمریکا دلیلی برای تقویت قیمت طلا نگذاشته است مگر همین تنش‌های خاورمیانه.

تحلیلگران انتظار دارند انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و آن را تثبیت کند.

تاجران پس از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا در هفته گذشته که بهتر از حد انتظار بود، احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس را پایین آوردند.

تحلیلگران عقیده دارند هرچه آغاز روند کاهش نرخ بهره نزدیک‌تر باشد، طلا روند صعودی خود را زودتر آغاز خواهد کرد. اما تاخیر در کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باعث می‌شود قیمت طلا در کوتاه‌مدت رو به کاهش گذارد.

قیمت نقره امروز با 0.32 درصد کاهش به 22 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.05 درصد کاهش، 95 دلار و 64 سنت معامله می‌شود.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA گفت: در حال حاضر کاتالیزوری برای تغییر قیمت‌ها وجود ندارد.

مقامات فدرال رزرو اظهار کردند که اگر اقتصاد ایالات‌متحده مطابق انتظار عمل کند، می‌تواند مسیر را برای کاهش نرخ بهره باز کند اما مقابله با تورم هنوز انجام نشده است. فدرال‌رزرو می‌تواند قبل از تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ بهره وقت بگذارد، چیزی که جروم پاول، عنوان کرد. نرخ بهره بالا هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد و جذابیت آن را در میان سایر دارایی‌ها کاهش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد