اونس طلا2337.71
مظنه14,941,000
18 گرم3,449,100
ارزش سکه33,662,073
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,600,000

بازرس ویژه رئیس جمهور: واردات کالای مشابه داخلی ممنوع!

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد.

به گزارش سایت طلا،حجت‌الاسلام حسن درویشیان با اشاره به مشکلات اخذ سفارش شرکت واگن پارس مپنا اظهار داشت: به دستور ریاست جمهور تولید انواع واگن و هر نیازی که در حوزه ریلی وجود دارد باید بین همه تولیدکنندگان کشور و به اقتضای توان تولیدکنندگان توزیع شود، طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و در کشور ضرورت واردات محصول وجود داشته باشد که در این صورت مجوز واردات مازاد امکان تولید داخل ارائه می‌شود.

وی افزود: صحبتی که با مدیران واگن پارس داشتیم این بود که ظرفیت تولید در شرکت واگن پارس وجود دارد اما سفارش ندارند و سفارش کننده‌ها سرمایه لازم را برای سفارش ندارند و برخی از آنها درخواست و سفارش خود را پس گرفتند و این مشکل توسط استاندار مرکزی پیگیری شد و ما در مرکز این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و دستگاه‌های خدمات گیرنده از واحدهای تولیدی باید دستور ریاست جمهور و قانون را اجرا کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: قول پیگیری موضوع واردات از سوی ما داده می‌شود و سعی داریم پیگیری منوط به نتیجه شود. دلایل و موانع وزارت نفت در زمینه ماده 12 به طور حتم پیگیری می‌شود تا موانع برطرف شود، ماده 12 قانون است و باید حتما اجرا شود.

درویشیان عنوان کرد: برخی از استان‌ها و حوزه‌های کشور تقریبا به کارگاه تبدیل شده که یکی از حوزه‌ها مسکن است و پروژه‌هایی که در دو سال و نیم گذشته به دلیل نبود سرمایه در گردش و موانع دیگر نیمه تمام و تعطیل باقی مانده بود در دست اجرا قرار گرفته است، حدود 7 هزار و 500 واحد تعطیل ونیمه تعطیل در کشور با حدود 160 میلیارد تومان اعتبار احیا شد که به واسطه احیای این پروژه‌ها 150 هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اهتمام دولت بر این اتمام پروژه‌های نیمه تمام به ویژه پروژه‌های 50 درصد پیشرفت فیزیکی است و هیچ پروژه جدیدی در کشور تعریف و کلنگ‌زنی نخواهد شد، اکثر پروژه‌هایی که در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شوند پروژه‌های نیمه تمام و با پیشرفت 50 درصدی بوده که بیش از 15 سال نیمه تمام رها شده بود و این دولت تعهدات دولت قبل را دنبال کرد، اعتبارات و امکانت دولت محدود است اما با اولویت بندی پروژه‌های مورد نیاز مردم نیز در جهت اتمام این پروژه‌ها گام برداشته است.

مخلص الائمه، استاندار مرکزی، در این آیین اظهار داشت: نگرانی در خصوص واگن های مترو در کشور وجود داشت و ظرفیت واگن پارس مپنا را تحت تاثیر قرار داده بود که با دستور رئیس جمهور خطاب به وزیر کشور و صمت نیز مقرر شد تقاضای واگن های مترو در کشور بین همه تولیدکنندگان از جمله شرکت واگن پارس مپنا که در دستور شخص رئیس جمهور قید شده بود؛ به صورت منصفانه توزیع شود که این امر به طور حتم پیگیری می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است و 70 درصد صنایع ریلی به این استان وابسته است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم و تقاضا داریم این اجازه داده نشود که ظرفیت به دوران تلخ گذشته برگردد و رها شود.امیدواریم بتوانیم وضعیت فعلی شرکت واگن پارس مپنا را به ظرفیت واقعی خود برسانیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد