اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلیل ریزش قیمت سکه

به عقیده دسته ای از فعالان بازار یکی از دلایل افت قیمت سکه ناشی از نوسان کاهشی قیمت دلار در روز های اخیر بوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت نرخ دلار در ۵ روز ۵ هزار تومان ریزش کرده است.

به گزارش سایت طلا،بررسی روند حرکتی قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز دوشنبه نشان می‌دهد که این فلز گران بهای داخلی با گپ منفی در ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فعالیت کاری خود را آغاز کرد و تا کف کانال ۳۱ میلیون پایین آمد

با این حال در ادامه روز این فلز زرد رنگ داخلی از فاز نزول خارج شد و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا وجواهر هر قطعه سکه امامی عصر دیروز ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شد. در همین راستا حباب سکه نیز روز گذشته بیشتر شد و با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت طلای آبشده مرز حمایت مهم خودش را از دست داد اما این بازار هم مثل سایر بازارها در نیمه دوم افزایشی شد و دوباره به بالای ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برگشت.

همچنین قیمت سکه رفاه در معاملات دیروز ۳۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بود و این در حالی است که روز یکشنبه سکه در بورس کالا با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شده بود.

به عقیده دسته‌ای از فعالان بازار یکی از دلایل افت قیمت سکه ناشی از نوسان کاهشی قیمت دلار در روز های اخیر بوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت نرخ دلار در ۵ روز ۵ هزار تومان ریزش کرده است. در کنار دلار اقدامات بانک مرکزی اعم از عرضه شمش در مرکز مبادله ایران و ضرب سکه‌های جدید و عرضه اوراق با نرخ سود ۳۰ درصد» «کاهش التهابات منطقه»، «شروع تعطیلات سال نو چینی»، به عنوان عواملی از آن یاد می شود که عطش تقاضا برای خرید سکه را کنترل کرده است.

در شرایط کنونی با توجه با قیمت اعلامی سکه در سایت اتحادیه، سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد؛ اما اگر نیمه کانال ۳۱ را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد