اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مستشاران نظامی ایران به دعوت دمشق در خاک سوریه حضور دارند

نماینده ایران در سازمان ملل با رد هرگونه حضور نظامی و مستشاری ایران در عراق گفت: در سوریه مستشاران نظامی ایرانی از آن‌جایی که رسماً توسط دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم دعوت شده‌اند، به‌طور قانونی حضور دارند.

به گزارش سایت طلا،امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با عنوان «تهدید صلح و امنیت بین‌الملل» درباره حملات آمریکا به سوریه و عراق گفت که اقدام نظامی آمریکا غیرقانونی، غیرموجه، ناقض هنجارها و اصول اساسی حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد به ویژه بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد بوده، و نقض آشکار تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی عراق و سوریه است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس آشکارا از قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سوءاستفاده کرده‌اند، اظهار داشت: تمامی گروه‌های مقاومت در منطقه مستقل هستند و انگیزه تصمیم‌ها و اقدامات آن‌ها برپایه حقوق مشروع آنها ذیل قوانین بین‌المللی است که در پاسخ به حضور غیرقانونی آمریکا در سرزمین‌هایشان و در راستای توقف نسل‌کشی در غزه و پایان دادن به سرزمین‌های اشغالی فلسطینی‌ است، بنابراین هرگونه تلاش برای نسبت دادن این اقدامات به ایران یا نیروهای مسلح آن گمراه‌کننده، بی‌اساس و غیرقابل قبول است.

نماینده ایران در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود در نشست شورای امنیت با موضوع بررسی حملات آمریکا به سوریه و عراق گفت: ایران نه حضور نظامی در عراق دارد و نه پایگاه و مستشاران نظامی. در سوریه، مستشاران نظامی ایرانی از آن‌جایی که رسماً توسط دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم دعوت شده‌اند، به طور قانونی حضور دارند.

وی ادعاها مبنی بر این‌که پایگاه‌های ایران در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته است را تکذیب کرد و افزود: چنین ادعاهایی برای دور کردن توجه از اقدامات تهاجمی آمریکا مطرح می‌شوند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد