اونس طلا2337.71
مظنه15,121,000
18 گرم3,490,600
ارزش سکه34,067,613
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

توضیحات رییس سازمان امور مالیاتی درمورد بسته شدن حساب بدهکاران بزرگ مالیاتی

محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی گفت: برای اینکه جلوی این فرار مالیاتی را بگیریم توانستیم با استفاده از تکنولوژی روز و صرفا به همان میزان بدهی مالیاتی، حساب بدهکار بزرگ را بلوکه کنیم.

محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی گفت: برای اینکه جلوی این فرار مالیاتی را بگیریم توانستیم با استفاده از تکنولوژی روز و صرفا به همان میزان بدهی مالیاتی، حساب بدهکار بزرگ را بلوکه کنیم.

به گزارش سایت طلا،محمدهادی سبحانیان امروز (دوشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: مهم‌ترین راهبرد ما در نظام مالیاتی عدالت واقعی است که یکی از مصادیق این امر مالیات ستانی از دانه درشت‌هاست و کاهش بار مالیاتی بر مودیان کوچک است.

وی ادامه داد: استقرار نظام مالیاتی با سرعت خوبی در سازمان امور مالیاتی به پیش رفته است و شاهد تغییر ریل از نظام مالیات سالنی سنتی به سمت مالیات ستانی مبتنی بر داده و اطلاعات هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه موفق شدیم معافیت ۳ برابری سقف مالیاتی موضوع ماده ۱۰۰ را به تصویب برسانیم از ۴۷ میلیون تومان به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان گفت: همچنین مودیانی که تا سقف ۶ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشتند، می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

رشدهای مالیاتی با شناسایی فراریان مالیاتی

وی ابراز داشت: رشدهای مالیاتی با استفاده از ابزارهای مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفته است در این زمینه موفق شده‌ایم برای تکمیل ابزارها، احکامی را در مجلس تصویب کنیم تا با روش‌های داده کاوی جلوی فراریان مالیاتی را بگیریم افرادی که با حساب‌های غیرتجاری فعالیت تجارتی می‌کنند را شناسایی کنیم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به فرار مالیاتی دانه‌درشت‌ها، گفت: بسیاری از دانه‌درشت‌ها از ارزش زمانی استفاده می‌کردند و پرداخت مالیات را به تاخیر می‌انداختند برای جلوگیری از این نوع فرار مالیاتی حکم خوبی در مجلس صادر شد تا بر اساس آن برداشت بدهی مالیاتی در راستای بهبود فضای کسب و کار صورت گیرد.

سبحانیان عنوان کرد: به صورت سیستمی صرفاً به همان میزان بدهی قطعی شده حساب بدهکار مالیاتی را بلوکه کرده و وصول مالیات انجام دهیم.

اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

وی با اشاره به اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی گفت: بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی به این سامانه پیوسته‌اند و مالیات را از این طریق وصول خواهیم کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی لایحه‌ای را با عنوان تسهیل سامانه مودیان به مجلس ارسال کرد که مورد تصویب قرار گرفت و تغییر از نظام سنتی به مدرن نیازمند اصلاحات است.

سبحانیان عنوان کرد: انجام تکالیف در سامانه مودیان نیازمند به‌کارگیری حسابدار، استفاده از تجهیزات و سایر موارد نیست؛ بلکه آموزش‌هایی به صورت گسترده ارایه می‌کنیم.

وی با اشاره به مالیات ستانی از خانه‌ها و خودروهای لوکس گفت: اکنون خانه‌هایی مشمول این نوع مالیات می‌شود که ارزش آنها بالای ۳۵ میلیارد باشد در سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد شناسایی شد که ارزش آن ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات بود.

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد شناسایی شد که ۱.۲ هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و در سال ۱۴۰۲ که هنوز شناسایی مالیاتی ادامه دارد ۱.۶ میلیارد تومان ارزش این خانه‌هاست که فقط ۱۵۰ میلیارد تومان وصول شده است ضمن اینکه بسیاری از مالکان در حال اعتراض هستند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص مالیات خودروهای گران قیمت، گفت: در سال ۱۴۰۰ برای ۱۷۷ هزار خودرو گران قیمت ۲ هزار میلیارد تومان مالیات تعیین شد که در سال ۱۴۰۱ برای حدود ۲۵۲ هزار خودرو ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در نظر گرفتیم و در سال ۱۴۰۲ برای ۱۶۲ هزار خودرو ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات تعیین شد که تا پایان بهمن مهلت پرداخت دارند.

سبحانیان عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از خودروهای بوکس وصول شده است که سرعت در این امر به خاطر نقل و انتقال خودرو بوده است.

وی در خصوص شناسایی خانه‌های خالی گفت: عزم ما برای مالیات ستانی جدی است مبتنی بر اطلاعاتی که در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد اقدام می‌کنیم.

دریافت مالیات از سلبریتی‌ها

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: برای خانه‌های خالی ۱۴۰۰، حدود چهار بار اطلاعات ۵۹۰ هزار خانه مورد بازنگری توسط وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که در نهایت ۶۶ هزار خانه شناسایی شد که ارزش آن ۱.۴ هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به دریافت مالیات از سلبریتی‌ها گفت: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اینفلوئنسرهایی که بیش از ۵۰۰ نفر دنبال کننده داشتند شناسایی شدند که ۵۵۱ مورد بودند در نهایت برای ۱۲۳ اینفلوئنسر برگه تشخیص مالیات صادر شد.

سبحانیان بیان داشت: مجموع تراکنش این اینفلوئنسر ۲.۳ هزار میلیارد تومان بود که برای سال ۱۳۹۹، ۶۴ برگه تشخیص به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان صادر شد که در نهایت ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات اخذ شد.

مشاغل و اصناف فقط ۶ درصد درآمدهای مالیاتی را تامین می‌کنند

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ما به عنوان سازمان مالیاتی و دولت برای اصناف کیسه ندوخته‌ایم که جیب بودجه را پر کنیم گفت: ما فقط ۳۵ تا ۳۶ هزار میلیارد تومان مالیات برای مشاغل در نظر گرفتیم که حدود ۹۰ درصد مالیات‌ها زیر ۲۰ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: بخش مشاغل و اصناف نهایتاً ۶ درصد درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می‌کنند و مالیات ۵۰ درصد مودیان مالیاتی مشاغل در سال جاری صفر بوده است.

سبحانیان با اشاره به اینکه کسانی که توانایی پرداخت بیشتری دارند باید مالیات بیشتری از آنها اخذ شود گفت: شرکت‌های بزرگی که از معافیت مالیاتی استفاده می‌کنند را محدود خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقوق حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه است که این عدد باید اصلاح شود ضمن اینکه معافیت مالیاتی در دولت سیزدهم ساماندهی خوبی شده است و در لایحه مالیات بر مجموع درآمد بسیاری از موارد دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه مالیات باید از پرمصرف‌ها گرفته و در میان افراد فرودست توزیع می‌شود، ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده از عموم مردم گرفته نمی‌شود، بلکه از افرادی گرفته می‌شود که از کالاهای پرمصرف استفاده می‌کنند. تحلیل برخی از کارشناسان در خصوص ارزش افزوده درست نیست.

شناسایی ۱۵۰ هزار نفر با گردش حساب ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان

سبحانیان با اشاره به اینکه قرار نیست سازمان امور مالیاتی به حساب‌های شخصی افراد ورود کند گفت: فعالان اقتصادی از حساب‌های تجاری استفاده می‌کنند؛ اما اندک مودیان برای فرار مالیاتی از حساب‌های شخصی به جای تجاری استفاده می‌کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر مبلغ و تعداد واریزی به حساب‌ها از اعلامی شورای پول و اعتبار بانک مرکزی بیشتر باشد حساب تجاری است، به عنوان مثال از این رو اگر کسی بیش از ۱۰۰ واریزی به حساب داشته باشد این حساب شخصی نیست.

وی تاکید کرد: به دنبال مالیات ستانی از خرده‌ها نیستیم؛ بلکه از دانه درشت‌ها هستیم. اکنون ۱۵۰ هزار نفر شناسایی شده که گردش حساب آن هزاران هزار میلیارد تومان است. بر اساس اعلام قانون گذار مبلغ و تعداد واریزی را شورای پول و اعتبار تعیین خواهد کرد.

صدور اخطار سازمان مالیاتی به هزار و ۲۵۰ پزشک

سبحانیان از صدور اخطار به هزار و ۲۵۰ پزشک خبر داد و گفت: به این پزشکان در خصوص تخلف مالیاتی هشدار داریم و اسامی آنها را به نظام پزشکی اعلام کردیم.

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ۲۵۰ میلیون تومان هم به گزارش دهنده فساد جایزه داده‌ایم که این نوع تشویق را وظیفه خود در نظام مالیاتی می‌دانیم.

اخذ ۱۷۰۰ میلیارد تومان مالیات از نهادهای انقلابی

وی با اشاره به اینکه اگر نهادی از پرداخت مالیات معاف است به دلیل خدمات عام‌المنفعه است، گفت: بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی که اقدامات تجاری انجام می‌دهند، باید مالیات پرداخت کنند؛ در همین راستا، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات از نهادهای انقلابی دریافت کرده‌ایم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد