اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فوری؛ کاهش قیمت دلار ادامه دارد

قیمت دلار در بازار آزاد در ادامه ریزش روزهای اخیر در روز دوشنبه ۱۶ بهمن به روند کاهشی خود ادامه داده و وارد کانال ۵۴ هزار تومان شده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت دلار در بازار آزاد در ادامه ریزش روزهای اخیر در روز دوشنبه ۱۶ بهمن به روند کاهشی خود ادامه داده و وارد کانال ۵۴ هزار تومان شده است.

دلار در دو هفته اول بهمن ۱۴۰۲ روزهای پرتلاطمی را در بازار ارز ایران تجربه کرد. قیمت دلار سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد و در حالی‌که نگرانی‌ها از ورود احتمالی دلار به کانال ۶۰ هزار تومان افزایش یافته بود، در یک عقب‌گرد کامل قیمت دلار کاهشی شد و ریزش قابل توجهی را تجربه کرد.

مروز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در ادامه روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد، دلار وارد کانال ۵۴ هزار تومان شد و ریزش قیمت همچنان ادامه دارد و ممکن است قیمت دلار به یک کانال پایین‌تر سقوط کند. در لحظه تنظیم این خبر قیمت دلار در بازار آزاد اندکی کمتر از ۵۵ هزار تومان است.

کارشناسان می‌گویند قیمت دلار در دو هفته اول بهمن تحت تأثیر اخبار سیاسی با افزایش مواجه شد. پیش از این در مهرماه امسال نیز قیمت دلار به یکباره تحت تأثیر جنگ حماس و اسرائیل با افزایش شدید مواجه شد و دلار از کانال ۵۰ هزار تومان به کانال ۵۳ هزار تومان رسید و پس از مدتی تب افزایش قیمت دلار فروکش کرد و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت. اما در بهمن‌ماه شدت افزایش قیمت دلار و تأثیر آن بر روی قیمت طلا و سکه به حدی بود که باعث نگرانی مردم شد.

در روزهای گذشته برخی کارشناسان بر اساس تحلیل تکنیکال پیش‌بینی کرده بودند اگر دلار از محدوده ۵۶ هزار تومان عبور کند، کنترل آن دشوار خواهد بود و تا ۶۴ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی در واکنش به کاهش قیمت دلار نوشته است: همانطور که عرض شده بود، با کاهش التهابات سیاسی، دلار در حال برگشت به محدوده ۵۲-۵۳ هزار تومان است. همیشه گفته‌ام که هیچوقت به تحلیل تکنیکال اعتماد نکنید زیرا هیچ مبنایی در علم اقتصاد ندارد. تکنیکالیستها می‌گفتند دلار از ۵۶ هزار تومان عبور کند، قیمت تا ۶۴ هزار تومان افزایش خواهد یافت!

با توجه به کاهش التهابات سیاسی و فروکش کردن احتمالات پیرامون جنگ ایران و آمریکا و نظر بر اینکه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک شده‌ایم باید دید روند کاهشی قیمت دلار تا کجا ادامه پیدا کرده و قیمت دلار در کدام کانال ثابت می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد