اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دولت قزاقستان استعفا داد

دفتر ریاست جمهوری قزاقستان امروز دوشنبه از استعفای دولت این کشور خبر داد.

به گزارش سایت طلا،خبرگزاری کازینفورم اعلام کرد که قاسم ژومارت توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان استعفای دولت این کشور را پذیرفت. طبق بند ۷۰ قانون اساسی این کشور توکایف تصمیم به پذیرش استعفای دولت گرفت.

بر اساس فرمان توکایف علیخان اسماعیلوف دیگر نخست وزیر قزاقستان نیست و وظایف وی به طور موقت به رومن واسیلیویچ اسکلیار واگذار شد.

اعضای دولت جمهوری قزاقستان نیز تا تصویب ترکیب جدید دولت به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ولاست قزاقستان، علیخان اسماعیلوف کمی بیش از دو سال نخست وزیر قزاقستان بود. در آغاز سال ۲۰۲۲، به دلیل ناآرامی‌های ژانویه، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، دولت عسکر مامین را برکنار کرد و علیخان اسماعیلوف را جایگزین وی کرد.

قرار است در ۷ فوریه (۱۸ بهمن) نشست دولت قزاقستان با حضور رئیس جمهوری برگزار شود. در این جلسه، کابینه وزیران باید گزارشی از کار‌های انجام شده در سال ۲۰۲۳ ارائه دهد.

نشریه اینترنتی دیپلمات چند روز پیش گزارش داده بود که دولت قزاقستان به علت واکنش ضعیف به زلزله ۵ ریشتری که ماه گذشته (اوایل بهمن) در این کشور آمد، هدف انتقاد هستند.

پیش از این نیز دولت قزاقستان به علت وقوع یک آتش سوزی در معدن کوستنکو در استان قراغندی در اواخر ماه اکتبر که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۲۵۰ نفر شده بود، تحت فشار و انتقاد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد